Befriade och så lite skryt

I helgen blev vi äntligen av med vår gamla soffa! Vi har länge suktat efter en större, u-formad soffa och för drygt en månad sedan hittade vi en på blocket som bara var för bra för att inte köpa. Den var precis formad som vi tänkt, (med en lång och en kort divan) rätt färg (svartgrå) helt okej pris och dessutom erbjöd säljaren gratis hemkörning...! Vad mer kan man begära liksom? Så vi slog till och har sedan dess varit dubbelsoffade i vardagsrummet tills nu i lördags då D's bror alltså kom och befriade oss från den gamla soffan. Så nu känns vardagsrummet luftigt och bra igen. Ett perfekt soffbord har vi hittat till också och kuddfodral så det är egentligen bara innerkuddar som fattas. Plus att det grämer mig lite att det ska vara så jäkla svårt att hitta en rund bricka som är 37 cm. Den behövs till ett brickbord men alla brickor jag hittar är minst typ 40. Fick tips från syster om en jättefin på Indiska som vi köpte för att prova, men nej. Både D och jag försökte hitta lösningar för att få den att passa (lösningar som innebar att antingen stommen eller brickan skulle beskäras på nåt vänster...) men till slut fick vi ge upp. Så om någon skulle råka ramla över en bricka som är 37 cm och inte helt motbjudande så får ni hemskt gärna hojta till!
 
 
 
När vi ändå snackar inredning så kan jag passa på att skryta lite om vår balkong som vi piffade till förra helgen. Vi planterade smultron, tomater, persilja, basilika och rosmarin. Sen sådde vi även plocksallad och ruccola samt tillägnade en hel träbalja för blommor; solroser, ringblommor och klint - de sistnämnda blommor som min kära mamma alltid har haft i trädgårdslandet under min uppväxt. Så balkongen frodas och det är ju verkligen så härligt att sitta därute och käka och bara kunna ta lite kryddor om andan faller på. Allt som vi har sått har dessutom redan börjat gro, så förhoppningsvis blir det nåt av det också så småningom!
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback