Höstutflykt och tapetäventyr

Dagar som dessa verkligen älskar jag hösten! Jag skulle kunna vara utomhus varje sekund. Riktigt så har det inte blivit idag men nästintill. Blev en tripp till Dalarö marknad och lunch ute på Våffelstugan där. Sen har vi hittat en riktigt bra lekpark i närheten som vi utforskade lite, mycket populärt. Hoppas på lika fint väder imorgon så är det inte omöjligt att det blir ett återbesök där.
 
I övrigt är vi mycket spända inför kommande vecka. Igår morse ringde nämligen målaren, helt utan förvarning, på dörren vid kl.07:15 för att lämna tapetprover. Jag jobbade hemifrån så vi satte oss genast ner och började kolla igenom och efter typ en timme hade vi faktiskt valt tapeter till hela lägenheten. Det underlättade iofs att vi hade begränsat med tapeter att välja bland och begränsad tid (han ville ha besked innan dagens slut) men vi tycker ändå att vi var riktigt duktiga som gjorde det så snabbt och smärtfritt! Det är väldigt olikt mig iaf som kan vela kring saker ett bra tag om det vill sig illa.. Och tapeter är ju ingen liten grej direkt. Men det känns riktigt bra och jag tror det kommer bli kalasfint! På måndag börjas arbetet och beräknas ta 3-4 dagar. Sen kommer de även och hämtar alla garderobs- och köksluckor på måndag för omlackering samt byter ut klädkammardörrarna. Så om allt går som det ska så är lägenheten ljus och praktiskt taget som ny i slutet på nästa vecka..!
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback