Jag börjar bli värre än Ernst...

Jag skriver sällan och när jag väl skriver så är det heminredning på tapeten (höhö...) jag vet. Men det är roligt! Jag gillar att forma vårt hem och både D och jag har konstaterat att vi aldrig har haft det så fint någonstans där vi bott tidigare, vilket gör det än roligare. Det blir nån grej då och då. Jag vet inte om man nånsin kan säga att ett rum är klart, det kan ju ständigt förändras, men nu börjar vi känna oss nöjda med K's rum. Det har fått tillökning av en bokhylla, andra gardiner och en nymålad (av moi) spegel. Vi är på jakt efter en sak till men i övrigt känns det otroligt ombonat och bra nu. De hade fått göra rum av skokartonger på skolan och K berättade att hon gjort rummet hon har här hos oss, så det är väl ett gott betyg om inte annat. Så nu är det dags för vårt sovrum att äntligen få lite uppmärksamhet! Nog för att vitt är fräscht och snyggt men tanken med ljusa tapeter var ju att slänga in färg på andra sätt. Något som ännu inte blivit av så vi börjar bli bländade här inne... Men, igår började vi åtminstone åtgärda det lite genom att sy gardiner! Ni läste rätt, vi hade värsta tomteverkstan här hemma igår. Jag strök och nålade, D sydde och K satt bredvid honom och plockade ur nålarna allt eftersom. Teamwork på högsta nivå! Riktigt bra och billigt blev resultatet. Vi köpte mörkturkost tyg på IKEA för 19:-/m och tråd för typ 29:- vilket i slutändan blev typ 130:- allt som allt (=mycket lagom). Jag kan erkänna att vi letade länge efter färdigsydda turkosa gardiner men av någon anledning så verkar det inte finnas någonstans... Men nu är jag hursomhelst väldigt glad att det blev såhär för det blev himlarns bra + att det känns kul att vi gjort dem själva! I veckan kommer förhoppningsvis fyra kuddfodral på posten också och piffar upp vardagen. Två är tänkta till kökssoffan och två till vår säng, så får man bara hoppas att de ser ut som på bilderna på nätet... ;)
 
 
 
Och ja, jag satte upp ljus-julkulan redan nu för vi har ingen fönsterlampa än...
 

Kommentarer:
Postat av: Mammsen

Så myyysigt det blev!! Ni är ju det bästa heminredningsteamet. När är ni lediga härnäst?? Kramar till Dig, D och lilla K.

2012-11-19 @ 20:21:49
Postat av: moster Maidie

Så fint!! Jag blir inspirerad när jag läser hur ni fixar o donar! Så roligt oxå att 'skapa' tillsammans till hemmet, resultatet ser man ju ofta! Kramar till dig sötis-Maja och till dina nära o kära!

2012-11-20 @ 16:56:51
Postat av: Hanna

Blev det bra med kuddfodralen?! En uppdatering av bloggen vore på sin plats tycker jag ;)

2012-12-08 @ 12:03:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback