En deciliter klantighet..

Mat-Maja är tillbaka igen för att rapportera att denna vecka har varit en bra matvecka med god och varierad kost. Men allt har inte varit en dans på rosor, ett par blunders i matlagningen har jag såklart också lyckats med.

I måndags lyckades jag hälla kokande potatisvatten på min ena fot och på det sättet trolla fram en blåsa som fortfarande gör sig påmind. Det resulterade iofs i att jag fick ta en myspaus i soffan och titta på barnprogram vilket inte var fy skam.

I torsdags skulle jag göra egna köttbullar för första gången någonsin själv och började rulla för glatta livet. Jag vill redan nu förklara att det här med ögonmått är något som jag föddes utan. Helt utan. Inte nog med att jag har linser men jag kan för mitt liv inte avgöra t.ex. hur långt bort, hur högt eller hur stort något är. När jag var färdig låg det således 25 st köttbullar framför mig. Av ca 400g köttfärs. De var med andra ord ganska stora.. Inga Mamma Scans små perfekta runda saker inte. Efter lite velande hit och dit men med slutsatsen att jag bara inte kunde servera dessa defekta jätteköttbullar till mina älsklingar så delade jag alla på hälften, rullade om dem och hade sedan 50 mer normalt stora köttbullar framför mig istället. Pinsamt och omständigt men ack så sant. Att gå så långt som att säga att de blev perfekta skulle jag väl kanske inte vilja göra men riktigt smarriga blev de!


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Du hade också kunnat platta till dem lite så hade det blivit rejäla köttfärsbiffar. ;)

2012-02-26 @ 22:26:55
Postat av: Maja

Absolut om det inte hade varit så att formen är avgörande för femåringar, biffar är nånting heeeelt annat än köttbullar ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback