Kökssoffa in da house!

Här sitter jag och bloggar direkt från vår nya kökssoffa! Jajamensan, igår kväll blev vi med kökssoffa. En antikmålad gammal vacker sak. Jag hittade den på blocket sent i måndags kväll och blev genast förälskad i den. D nämnde när vi flyttade in att han tyckte det vore fint med en kökssoffa och jag var inte sen att haka på den tanken. Kruxet var bara att just den här fanns strax utanför Sundsvall och jag skulle ju isåfall ha ner den till Sthlm (jag var i Sundsvall just då).. Jag visste en liten möjlighet men tänkte att det blev för krångligt och att det därför nog var lika bra att släppa just den här kökssoffan, för den här gången. Men jag kunde bara inte sluta tänka på den! Den var precis som jag hade tänkt mig, krävde ingen ommålning + att den var billig. 700:- är inte mycket, särskilt inte om man jämför med vad de säljs för här nere i storstan. Här får man punga ut med minst ett par tusenlappar till om man ska ha en snygg en som inte kräver för mkt renovering. Så, det slutade med att jag bad min kära syster med sambo om hjälp. Det var de som var den lilla möjligheten. De flyttade nämligen upp till Sundsvall i onsdags och skulle köra ner ett tomt släp igår för att hämta de sista grejerna. Så egentligen var det ju nästan ödet att jag hittade en perfekt kökssoffa samtidigt som de skulle köra ner ett tomt släp, eller hur? Så så blev det och sent igår kväll landade den i vårt kök. Köket var ju redan lite gammeldags inrett innan så det här blev bara pricken över i:et. Den passar som handen i handsken och fyller ut och ramar in köket på ett alldeles jättebra sätt. Jag kände genast att köket nu blev mer hemtrevligt och en plats att vara i utöver vid måltider. Här kommer jag definitivt sitta och datanörda, läsa, dricka te och umgås framöver!

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback