Katt och diskmaskin tack!

Jag vill ha en katt. Och en diskmaskin. Idag har varit en fruktansvärt menlös och initiativlös dag som med en katt och en diskmaskin kunde ha varit mycket bättre. Iaf så inbillar jag mig det. Men det är inga plötsliga önskningar det här inte. Nejnej. Diskmaskin är något som vi har diskuterat här hemma sedan vi flyttade till VH och är på gång inom en väldigt snar framtid. Min längtan efter katt går däremot betydligt längre tillbaka än de fyra veckor vi har bott här. Jag är dock en mycket praktiskt lagd person, på gott och ont. Jag tycker definitivt att en sak som att skaffa katt ska tänkas igenom både en och två gånger. Det är inget man gör bara sådär, impulsskaffar en katt. Men. Ibland känner jag att om jag ska tänka så jäkla praktiskt så kommer jag antagligen få gå genom livet kattlös. 
 
Största hindret har väl varit att en katt gör det svårare att resa bort och så för man måste ordna så att någon tar hand om katten. I Hby kände vi ingen, närmsta potentiella kattvakt fanns på andra sidan stan. Nu bor vi dock på den andra sidan stan och har fått hintar om att det finns fina, omtänksamma människor som kan tänka sig att ställa upp som kattvakt om det skulle vara aktuellt. Så då kan man tänka att åtminstone det problemet blivit något mindre. Sen har ju jag svårt för det här med innekatter, jag vill gärna att en katt ska kunna vara ute. Och det är väl därför diskussionen har blivit lite mer verklig nu för här bor vi en halv trappa upp och möjligheten att ha en liten kattrappa till balkongen finns... Men finns gör också bilvägar och pendeltåg.. Sen vill jag ha en gosig katt, annars är det som ingen vits. Vi har ju älskade Cilla hemma hos mamma som är världens mest trofasta, sociala, gosiga, busiga, underbara katt. Hon har lagt ribban högt vill jag lova och att få en kopia av henne är nog omöjligt, inte ens hennes egna barn blev i närheten som hon...
 
Där har ni dem, hindren. Sen finns det ju betydlgit fler fördelar också som man inte ska glömma. En liten kisse vore ju så gosigt och som balsam för själen...
 
 
The one and only; Cilla

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback