Maja goes Drama Queen

Påsken är över och Hanna och jag är på bussen söderut mot storstaden igen. Men det gick inte helt odramatiskt. När det var dags att gå på denna buss så fick vi informationen att det skulle komma en till buss som också skulle till Sthlm. Eftersom bussen som stod inne redan var ganska full och vi absolut ville sitta tillsammans så valde vi att vänta på nästa buss och dubbelkollade att den var ett alternativ. När så den väl kom in och vi skulle gå på kom Busschaufför 1 och sa åt oss att om vi skulle till Sthlm skulle vi gå på den första bussen för där fanns det platser kvar. Jag ifrågasatte direkt det han sa men utan framgång då han stod fast vid att vi skulle ta plats på den första bussen. Jag är värdelös på avsked och är alltid lite känslosam när det är dags för avresa åt nåt håll så jag blev direkt upprörd. Arg som ett bi stegade jag bestämt bort mot den första bussen samtidigt som jag skrek ”Nu minns jag varför jag hatar Ybuss!”. Varpå busschauffören för den bussen (Busschaufför 2), som packade in väskor just då, stannade upp, tittade på mig och frågade bekymrat ”Nämen, varför hatar du Ybuss?”. Mina tårar började spruta (dålig på avsked – no shit sherlock…) och jag sa nåt om att de sagt att det skulle komma en till buss och sen så får vi inte sitta ihop och håhåjaja… Då frågade Busschaufför 2 lugnt Busschaufför 1 ”Finns det platser kvar i den där bussen?” vilket han svarade ja på. Då tyckte Busschaufför 2 inte att det fanns någon anledning till att vi inte kunde sitta där och sa därför snällt ”Jamen sätt er där då?”. Snyftandes traskade jag och Hanna (snyftandet stod jag dock ensam för) bort till den bussen och hittade genast två platser ihop. Och där sitter vi nu med Busschaufför 1 vid ratten… Lite spänning måste man ju bidra med.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback