Revolutionerande!

I typ sex år så har mina matlådor, och hemmaluncher för den delen, bestått av pasta med tonfisk. That's it. Möjligtvis en skvätt sötsursås då och då. Och såklart flingsalt men jag är ju saltoman så det ska ju på allt. Anyhow, idag hände något revolutionerande i det Brodinska/Öbergska residenset. D slängde min tonfisk i en stekpanna med en klick creme fraiche, lite sambal, timjan, salt och peppar och vips så blev lunchen tusen gånger godare..! Tänk vad så lite kan göra så mycket. Och framförallt tänk att jag aldrig har tagit mig för att utveckla maträtten (om nu pasta och tonfisk kan kallas en maträtt..) på det sättet. D är min hjälte, halleluja!


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Krossade tomater, lök, vitlök, kryddor, tonfisk och en klick cr.fr och du har en schyst tonfisksås också. Går även att köra fuskvariant med färdig tomatpastasås och klicka i lite cr.fr. Sambal låter dock onekligen lite snajsigare.

2011-09-15 @ 22:59:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback