Prylköp

Igår slog jag till och köpte mig en ny extern hårddisk. Jag har en sedan x antal år tillbaka så det kändes pytte onödigt eftersom jag sällan lyxar till och köper nya elektronikprylar förrän de gamla gått sönder. Men den gamla externa hårddisken är samma storlek som en tegelsten samt utrustad med strömsladd vilket resulterar i att jag aldrig orkar ta fram den. Och jag börjar känna att det kommer straffa sig snart, typ genom att jag förlorar alla bilder jag aldrig orkat lägga över eller liknande. Jag vet att det låter som lathet men det är så det är. Dessutom litar jag inte riktigt på min gamla hårddisk för den låter som ett mindre sågverk varje gång man startar den plus att den kopplar ifrån ibland när den känner för det. Så. Jag gick till Webhallen och införskaffade en ny behändig liten sak som man inte väger tre ton och som man bara behöver koppla till datorn. Dessutom är den 1TB så jag får plats med hela mitt liv i den. Och lite till. Jag har inte testat den ännu men jag är ganska säker på att vi kommer att komma bra överens.



Ny och gammal


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Klokt Maja! Gamla tröskverk bör pensioneras på återvinningen.

2011-09-25 @ 20:39:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback