Maja "Tealover" Öberg

Igår var jag och käkade middag med kollegor från sommarjobbet, himla trevligt var det och innan hann jag strosa runt lite på Söder. Jag hängde ju jämt på Söder förr men nu blir det väldigt sällan så det var mysigt att gå runt lite i lugn och ro. Ett mål för dagen var Söderhallarna för att fylla på mitt teförråd. Innan var jag dock in på Designtorget och upptäckte då deras superfina teburkar! Jag har letat fina teburkar i flera år, känns det som iaf, men aldrig hittat någon som jag riktigt fastnat för. Men de här var helt perfekta så jag var bara tvungen att köpa en till mig själv. När jag betalade berättade hon i kassan att den absolut bästa tebutiken heter Tea Centre och ligger på Hornsgatan. Jag var främst ute efter Söderte och hon berättade att det enda riktiga söderteet, orginalet, finns i den tebutiken. Need I say more, jag styrde såklart genast kosan mot Hornsgatan. Hon hade rätt, det var som ett teparadis på Tea Centre..! Jag kunde nog ha köpt hur mycket te som helst men denna gång nöjde jag mig med 250g Söderte och 100g Rabarber/Grädd - två riktiga klassiker. Och nu är det äntligen dags att testa detta berömda Söderte, som luktar gudomligt vill jag tillägga. Here we go... Mmm, fantastiskt gott! Så alla teälskare, vänta inte längre, bege er till Hornsgatan och förgyll den grå och regniga (iaf de senaste dagarna här i Hby) vardagen med lite gott te! Och unna er en teburk också vettja, jag tänker definitivt införskaffa fler. Helst skulle man ju ha en för varje tesort, tänk vilken dröm det vore..


Mitt storköp!


Alla varianter av Designtorgets teburkar


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Jag har också stått och pillat på de där teburkarna på Designtorget. Jättefina! Känns som man får vara lite försiktig med dem dock eftersom ytskiktet verkar lite ömtåligt. Söderblandning är gott! Finns grönt också som är gott det med.

2011-09-13 @ 18:46:28
Postat av: Maja

Kanske sant. Den mest bara står ju där så det är nog rätt lugnt :) Ja hon i tebutiken berättade det, är tveksam om jag någonsin provat det gröna. Men jag tänkte att det fick räcka för denna gång, nästa gång kanske. Skulle ju behöva ett grönt te också..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback