Så bra allt blev till slut!

Senaste veckan kan ha varit den mest händelserika sedan mannaminne. Förra lördagen vankades det ju bröllop uppe i Norrland, närmare bestämt på Spikarna, Alnö. Det blev otroligt bra, vackert, roligt och minnesvärt. Jag hade ju pirrat upp mig lite kring min roll i det hela men allt gick faktiskt förvånansvärt bra. Både Best Girls-uppdraget, sången i kyrkan (påstod alla som var där iaf) och toastmasterrollen. Hela galejet kunde nog faktiskt inte ha blivit bättre!

I måndags var det mer kärlek för då firade D och jag ett år tillsammans..! Det blev restaurang och café och mys. Det gillar jag. Helt galet att det gått ett helt år. Samtidigt som det känns som vi har känt varandra längre än så så känner jag mig fortfarande alldeles nykär varje gång jag ser på honom. Det är en underbar känsla.

I torsdags fyllde jag 25 men den rapporten har ni ju redan fått, been there done that liksom. I fredags tömde D och jag min lägenhet och jag flyttade in hos honom på riktigt. Så nu är vi sambos fo´real ;D Känns fantastiskt bra. Tack vare D gick flytten smidigare än någon annan flytt jag varit med om och det är ju några.. Vi pysslade hela fredagen och konstaterade att våra saker passar väldigt bra ihop, vi kompletterar verkligen varandra. Och det är något som är sant på fler nivåer än möbelnivå kan jag tillägga.

I lördags var det dags för Tjejmilen! Jag har ju sprungit som en gnu hela sommaren och nu var det äntligen upp till bevis. 50:29 blev sluttiden för 10,12 km och jag hamnade på plats 903 av 25106 personer. Visst att under 50 min kanske hade varit skoj men jag är nöjd ändå. Får sikta på det nästa år och då får det även gärna vara lite mindre sol, även om jag är glad att det inte regnade.. Otroligt kul var det iaf och jag sprang tillsammans med min klasskompis Klara varenda meter av milen, så jämna var vi, och det blir ju ännu roligare när man har någon med sig hela vägen.

På kvällen blev det lite firande av födelsedagen igen fast tillsammans med vänner denna gång. Lite kombinerat inflyttningsfest kan man ju säga också. Otroligt trevligt tyckte jag och det kändes som att alla andra också tyckte det. Jag uppskattar verkligen när folk tar sig tid sådär, det värmer i hela kroppen. Igår var det D's familjs tur att komma hit på lite födelsedagsmiddag och fika. Samma sak där, jag blir så glad när folk gör sånt och det var himla trevligt.

Det var veckan, fullspäckat eller vad säger ni? Jag var ganska rejält stressad inför alla dessa saker rätt länge så nu när allt är över och verkligen allt blev så lyckat och löste sig så bra så känns det mycket, mycket bra. Tack alla som bidragit till det!


          


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback