En liten klagosång

Så monsterförkyld som jag är nu var det längesedan jag var. Det började med lite känningar i halsen i onsdags och sedan har det bara eskalerat. Jag blir sämre istället för bättre och det stööör mig.  Jag har ingen feber men ont i hals, huvud och kropp. Och jag har aldrig nyst så mycket som jag gjorde igår..! Det kittlade i näsan hela dagen och inatt dessutom! Låg vaken kl.03-05, sjukt irriterande. Och så har jag ont i munnen så jag måste skölja med äckligt grejs, blä. Å ena sidan är det väl en bra tid att vara sjuk på antar jag, eftersom det inte händer så mycket nu. Jag har sista lektionen på onsdag fm men är klar med tentan så idag och imorrn har jag ledigt. Men å andra sidan är det ju saker jag vill passa på att göra nu när jag väl är ledig. Suck. Men jag kör på sängliggande idag och bäljer i mig vätska och hoppas på att jag kan driva ut bacillerna med det samt snora och nysa ut dem. Wish me luck.

Det är himla mycket kul på gång nu framöver iaf så jag vill gärna bli frisk så fort som möjligt. På onsdag bilar D, K, Hanna och jag till Sundsvall för på lördag vankas det nämligen bröllop. Och nästa tisdag är det jag och D som drar till Turkiet där det verkar vara runt +25 grader och sol nu - me like! Och igår flyttade jag till D för sommaren, till att börja med - mysigt känns det!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback