Attack - nej tack!

Igår kväll blev två 20-åriga tjejer oprovocerat knivattackerade i Hässelby Gård, bara ett stenkast från där vi bor. Och för bara någon vecka sedan blev en kille oprovocerat knivmördad på en fotbollsplan, också här i Hässelby Gård. Det känns sådär. Ganska obehagligt. Jag brukar inte vara rädd när jag rör mig ute själv om kvällarna men nu känner jag att jag börjar omvärdera mina känslor lite. Jag brukar ju dessutom jobba till 23 om kvällarna och gå från t-banan och hem. Även om det bara tar mig 5-10 minuter så börjar jag inse att nog ganska mycket kan hända på så kort tid.. Just igår kväll när dessa tjejer blev överfallna så jobbade jag, som tur var, natt så jag åkte inte hem kvällstid. Nu blir det iaf till att skaffa överfallslarm och självförsvarssprey. Faktiskt. Det kanske hjälper föga men det är ju alltid något.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback