Juletid

K och D har åkt iväg till förskola och skola. Diskberget är avklarat. Sängarna bäddade. Och klockan är bara åtta. Jag verkligen njuter av att vara hemma idag, redan nu. Vi har det så jäkla mysigt här hemma, särskilt nu med allt julpynt. Snön saknas och C-uppsatsen stressar men jag njuter verkligen av allt det julfina här hemma. Och jag är så glad att vi har hunnit med allt julfix vi ville tillsammans med lilla K under våra veckor ihop. Vi har bakat pepparkakor, lussebullar och pepparkakshus, klätt julgranen, fixat julkort, julpyntat, firat lucia osv. Och senast igår kväll pysslade hon och jag ihop två små tomtar. "Är det här pyssel?" frågade hon mig och sa sedan "Jag gillar pyssel!", haha! Jag längtar helt galet mycket tills julafton då vi alla ska fira tillsammans uppe i Norrland, det ska bli så otroligt mysigt..!




   


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Vad söt hon är! Men Maja, "uppe i Norrland" låter väldigt stockholmskt... Nu tror jag du bott i hässelbyhooden för länge. ;)

2011-12-17 @ 01:31:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback