Maja ♥ Garmin Forerunner 305

Igår när jag kom hem från mitt 15-timmarspass på jobbet fick jag en härlig och uppiggande överraskning. På köksbordet stod nämligen ett paket och världens gulligaste lapp till mig. Det var världens finaste D som hade dragit till med en tidig 25-årspresent, och vilken present sedan! Det visade sig att han hade gått och köpt värsta pulsklockan till mig med all världens olika funktioner..! Jag har önskat mig en pulsklocka tidigare år och tänkt att jag ska ta och införskaffa en men jag är dålig på att komma till skott med sånt så det var riktigt kul att jag fick en nu. Jag har ju sprungit som en gnu (jämfört med hur jag sprungit tidigare somrar alltså) denna sommar så nu blir det spännande att se hur man faktiskt ligger till. Tog mig ut en sväng nu på förmiddagen men pulsband runt bröstet och klockan på armen och sprang min sedvanliga mil (tredje och sista milen denna vecka). Kände mig proffsig men också lite stressad, haha! Kunde inte låta bli att titta på klockan stup i kvarten och blev ju rätt medveten om ifall det gick snabbt eller lite för långsamt. Men det tror jag är en vanesak. För det var riktigt bra att kunna ha den kollen också, så jag kunde pressa mig lite till vid vissa tillfällen. När jag kom hem kunde jag dessutom koppla klockan till datorn och genom ett program se medelhastighet, puls och allt möjligt - riktigt häftigt och kul! Idag blev tiden 50:41 för nästan en mil vilket känns bra eftersom det är en riktigt backig sträcka jag springer. Mitt genomsnittliga tempo låg tydligen på 5:23, pulsen på 161 slag/min och jag förbrände 564 kalorier - känns också riktigt bra. Ska bli ännu roligare när jag lärt mig alla funktioner ordentligt och verkligen kan utnyttja klockan till max!




Min nya kompis!


Kommentarer:
Postat av: Sandra

"Min sedvanliga mil". Jag minns när du skrev om att du kämpade för att klara milen... :)

2011-08-11 @ 12:58:40
Postat av: Maja

Haha, sant det Sandra! Nu har man liksom kommit in i det så då går det av bara farten ;D

Postat av: Hanna

Fan va duktig du är Maja! Och vilken fin karl du har där hemma :) Saknar dig väldigt mkt. Så himla mysigt att ses i söndags.Kramar!

2011-08-11 @ 21:13:39
Postat av: Susanne

Fan vad grym du är! Skitbra stats!!

2011-08-11 @ 21:53:35
Postat av: Lisa

Åh, så roligt! Nu är du ju värsta proffs-löparen! Du är verkligen duktig. Det kommer att gå riktigt fort för dig på Tjejmilen.

2011-08-13 @ 18:43:56
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback