Alkohol, narkotika och så lite böcker..

På torsdag är det tentadags. En salstenta i "Alkohol och narkotika" är det som står på agendan och jag måste säga att jag har nog aldrig varit så fruktansvärt ofokuserad inför en tenta som denna. Ingen ordning alls har det varit på mig. Disciplinen är som bortblåst! Jag har väl egentligen varit lite så ända sedan jag kom tillbaka till Sthlm efter sommaren. Även när det gäller favoritsysselsättningen träning faktiskt. Jag är inte sådär fullkomligt oflexibel och slaviskt rutinbunden som jag var innan sommaren. Kanske beror det på att jag hittat roligare och trevligare saker att sysselsätta mig med.. Jag känner inte att det är någon dålig utveckling, att jag faktiskt passar på att leva livet istället för att vara helt fast i mina dagliga mönster, men rent tentaresultatsmässigt så är det väl sådär lagom bra kanske, haha! Men det ordnar sig. Jag har ju trots allt livserfarenhet av åtminstone alkohol så något ska man väl kunna kläcka ur sig. Efter tentan åker jag till Sundsvall över helgen för Nina-torsdag, pappa-fredag och mamma-lördag. Det ser jag massor med fram emot, ska bli otroligt skönt!

Då ska jag äntligen passa på att läsa en bok som jag lånade för någon månad sedan också, "Sonat till Miriam" av Linda Olsson. Läste "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av henne i somras och jag blev HELT förälskad i den. En av de absolut finaste och vackraste böcker jag någonsin läst! Den var så bra att jag var tvungen att köpa den när jag var klar. Jag bara måste ha den. Blev aldrig att jag skrev så mycket här om "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg som jag läste i våras men den var också en av de bästa böcker jag läst. Utan tvekan. Jag grät på slutet och ingen bok har någonsin fått mig att gråta. Så det säger väl kanske iaf en del om hur otroligt mycket jag tyckte om den. Jag plöjde ju Herta Müllers "Andningsgunga" i somras också. Den var lite annorlunda jämfört med de böcker jag är van vid att läsa men den var bra. Dock kunde jag bara ta den pö om pö för den krävde koncentration. Inget man ströläste tio minuter innan man skulle somna liksom. Andra halvan blev dessutom lite mer åt det poetiska hållet också vilket jag väl ibland fann lite motigt. Men det var allt som allt en fin omväxling från alla Läckberg och Jungstedtdeckare som jag brukar sitta med näsan i.





Jag insuper livserfarenhet i Australien..


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback