Total förvirring

Det vankas salstenta igen på onsdag och denna gång är det mometet "Äldre och personer med funktionsnedsättning" som ska klaras av (förra tentan fick jag förresten C på fick jag veta igår). Finaste D är bortrest hela helgen så jag tänkte att nu ska jag minsann passa på att tentaplugga. Men det har gått sådär, måste jag säga. Det här momentet är ju iofs det flummigaste jag någonsin varit med om. Tidigare har det tydligen varit en hemtenta på det här men nu fick de plötsligt för sig att testa salstenta för första gången istället - inte okej. Inte heller okej att den allra första föreläsningen handlade om allt det hemska och jobbiga med att åldras och att föreläsaren, efter att ha rabblat upp de vanligaste dödsorsakerna, sa "Det händer ju att man bara dör också". Deprimerande och ångestframkallande var det minst sagt. Upplägget på hela momentet har dessutom varit huuur rörigt som helst, man har knappt förstått vad man ska läsa i kurslitteraturen eller överhuvudtaget vad som är viktigt att kunna. Lärarna har gett information om saker till vissa men inte till andra. Dessutom har inte föreläsningarna stämt överens med vad som står i böckerna vilket gör att man blir ännu mer förvirrad..! Anyhow. Förutom att det har gått segt att plugga eftersom jag inte vet vad jag ska kunna så har jag dessutom köpt en usb-sladd till min nya fina tfn. Så nu kan jag föra över massa skoj från datorn, vilket jag kan hålla på med ungefär hur länge som helst. Jag köpte även ett 2gb minneskort till den så jag får plats med hur mycket skoj som helst också. För övrigt så är det en sjukt bra tfn för så lite peng kan jag meddela nu när jag använt den en vecka. Me like! Jag gillar också att ha mitt gym 20 meter från min lgh. Sedan jag köpte träningskort där har jag dock lyckats vara duktigt förkyld en hel del och sedan i måndags har jag, av någon mystisk anledning, dessutom gått med typ stukad högerfot. Så jag har väl inte sprungit där tjugofyra timmar om dygnet direkt, om man säger så. Men idag tog jag mig dit en timme för en stund på crosstrainern och en svängom i gymet. Så himla skönt att bara kunna kila ner dit när andan faller på, utan att det behöver vara värsta projektet. Att det sedan bara var jag och tre andra där gör ju inte heller saken sämre direkt.

Nu blir det fisksoppa och "Sex and the city 2" hemma hos Hannan, hejsvejs!



Kommentarer:
Postat av: Hanna

Mys var det att du kom över! Love you bästa syster min!

2010-10-16 @ 23:00:34
Postat av: Sandra

Den där tanten på bilden verkar ju inte lida av någon funktionsnedsättning i alla fall. Eller tror du hennes höft pajat helt? Benet kanske är löst.



Granne med gymmet låter enormt lyxigt.

2010-10-18 @ 22:08:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback