En bra dag.

Idag har varit en bra dag! Grupparbetet som vi ska göra på det här momentet fick äntligen sin lösning. Så nu har vi en intervju inbokad i nästa vecka. Jag har varit rätt stressad över just det så det är väldigt skönt att det har fixat sig. Och efter skolan sprang jag min andra mil på åtta år..! Kändes riktigt bra! Jag lyssnade på musik de första 20 minuterna sedan hade jag timat in det så jag kunde titta på Top Model resten av tiden. Det var bra distraktion ifrån det jobbiga så det gick riktigt bra faktiskt. Det känns väldigt skönt också att det inte bara var en engångsföreteelse att jag sprang en mil + att jag nu dessutom ser fram emot fler mil! Det trodde jag nog inte. En skoluppgift tills nästa tisdag har jag också knåpat ihop idag. Det gick oväntat lätt faktiskt och känns himla skönt att slippa bekymra sig för den när vi är i Paris, eller att behöva stressa med den när vi kommer hem. Så nu har jag kvällen fri! Tänkte packa lite inför Parisresan men annars bara mysa i min fina lgh. Jag julpyntade nämligen igår, hihi. Jag fick faktiskt det eftersom jag kommer vara borta över första advent. Det blev så sjukt mysigt, jag är verkligen nöjd! Jag älskar verkligen det varma, mjuka ljuset som blir av adventsstjärnan, -ljusstaken och granen! Och i år har jag ju dessutom egna julgardiner tack vare Cicci, så extra mysigt blev det med dem.

Just ja, de där Tretornskorna som jag skrev om i förra inlägget har jag faktiskt köpt. Men. De fanns bara kvar i storlek 38, vilket jag alltid har annars men är liiiiiiiiitelite tveksam över när det gäller just de här skorna. Jag provade en svart 37a igår och den kändes bra. Men 38an känns inte helt dålig liksom. Så det är svårt! Antingen får jag köra 38orna med fleecesula och mina pronationsinlägg alternativt pronationsinlägg och tjocksockar. Eller så får jag köra 37or med pronationssula.. Inte hundra på om tjocksockar får plats i dem nämligen? Aja, gråa 37or finns det iaf inga kvar av i hela Sthlm. Men. Nyss beställde jag ett par svarta 37or på nätet (fri frakt och fri retur). Så jag tänker att jag går omkring i båda paren (inte samtidigt såklart) här hemma och bestämmer mig sen. Helst vill jag ju ha gråa men storleken är ju det viktigaste och svart är ju inte fult.. Hänger ni med? Hur skulle ni göra?

Förresten, om någon har tips inför Paris, förutom Eiffeltornet, så får ni hemskt gärna lämna dem i kommentarerna. På fredag bär det av!



Jul i Västra Skogen


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Jag har aldrig varit i Paris men skulle nog inte slösa tid på att åka upp i Eiffeltornet, bara om det inte var kö. Jag skulle mest strosa runt och titta och äta och dricka vin. Skulle prioritera att kolla in Montmartre istället för tornet t.ex.

2010-11-23 @ 19:31:39
Postat av: Sandra

Just det, jag skulle kolla in kyrkogården Père Lachaise, det skulle jag göra! Massa franska kändisar och Jim Morrison ligger där. Fast kolla öppettiderna! Hade jag tid skulle jag åka ut till Versailles också. Inte slösa bort tid på kö om som var fallet, men gå runt och titta utanför i alla fall. Detsamma gäller väl för Notre-Dame.

2010-11-23 @ 19:33:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback