Maja goes Milen

Idag har jag sprungit en mil för första gången på vad jag tror är åtta år..! Det tog 55 min, gjorde mig KNALLröd i ansiktet men kändes så sjukt bra efteråt! Jag hade inte tänkt springa så långt när jag gick till gymet men dels så insåg jag att jag för en gångs skull hade all tid i världen på mig och dels så sprang han på löpbandet bredvid mig en mil. Så jag kände mig lite tvungen.. fast på ett bra sätt. Det var kul att utmana mig själv lite och testa min envishet och kul också att tiden blev helt okej. Apropå träning så har jag även börjat gå på Zumba en gång i veckan härnere på mitt gym. Jag vet, jag vet, TV-shopreklamen. Den är hemsk men det är faktiskt sjukt roligt och en fantastisk stämning bland alla deltagande! Jag känner att jag har saknat dansen sedan jag lämnade Eriksdal och Afro aerobicsen. Jobbigt är det också, jag har fått håll båda gångerna jag gått på Zumba :P Man växlar mellan fyra latinska dansstilar och så på slutet har vi alla delats upp i två grupper och så har vi battlat mot varann, haha! Som tur är så kan man ha vanliga träningskläder på sig och slipper sport-bh och hipsters i neonfärger, eller vad de nu har i reklamen...

Förutom milen så har jag även klarat av det sista på hemtentan idag, himla skönt. Det där jag skrev om att man inte skulle se skymten av mig på en vecka var lite överdrivet insåg jag när jag fick tentafrågorna. Hade jag velat så hade tentan varit klar på två dagar, nu har jag varit lite okoncentrerad och gjort annat emellanåt så då tog det fyra dagar. Men det har ju varit allt annat än svettigt och plågsamt som tur är. Sedan får man väl se vad det ger betygsmässigt..

Nä, nu är det dags för linssoppa för femtioelfte gången denna vecka! Hm, jag börjar känna att storkok kanske inte bara är av godo ändå..?

Lyssnar på:
On and On (album) - Jack Johnson


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Du är så duktig, Löpar-Maja!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback