Le Paris!

Vår weekend i Paris är nu över. Det har varit helt underbart och fullkomligt avslappnande att få lite miljöombyte. Och vilket miljöombyte sen! Jag har då aldrig sett så många vackra och magnifika byggnader..! Först tyckte man att Triumfbågen var mäktig.. tills man fick se Notre Dame.. tills man fick se Eiffeltornet.. Otroligt häftigt att se allt på riktigt, särskilt Eiffeltornet då såklart. Det var lite så att benen ville vika sig på mig när vi började åka hissen upp till toppen men det gick bra. Och det var så värt det, vilken utsikt och vilken känsla! Så mycket promenader runt om i Paris och många sevärdheter har det blivit. Vi har druckit öl, vin, ätit gott (sniglar, crêpes, brieost, baguetter!) och skrattat otroligt mycket! Helt underbart har det verkligen varit!

Och för er som undrar så gjorde jag mitt val till slut. Det blev de gråa 38:orna som fick följa med på resan och de skötte sig fantastiskt bra, inte en frusen tå eller ett skavsår trots så mycket promenerande. Jag är mycket nöjd!

   


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback