Maja växer upp

En måndag för några veckor sedan straffade Gud somliga på en gång och mitt köksbord rasade ihop. Det var ett sånt där barbord från IKEA som bara plötsligt segnade ihop och dog. När jag var yngre så ville jag nångång framöver i livet ha ett barbord för det tyckte jag var coolt. Så när han som bodde här innan mig ville sälja det han hade så var det inte bara praktiskt utan även väldigt efterlängtat. Men så rasade det ihop och jag pallade upp det med lagbok och kastrull i några veckor. I denna veva började jag dock plötsligt längta efter ett vanligt, lågt bord. På nåt sätt så tänkte jag på mamma och hemma när jag tänkte på ett lågt bord och kände att det skulle vara så himla skönt. Där och då kände jag helt enkelt att min barbordsperiod var över. Det låter antagligen jättefånigt men det kändes nästan som att barbordet var associerat till något ungdomligt, nästan barnsligt, och att jag nu skulle stiga in i vuxenlivet genom att skaffa ett vanligt bord. Hela bordgrejen blev nästintill en besatthet och jag började genast skanna blocket.se flera gånger per dag. Ganska snabbt insåg jag att det inte var vilket bord som helst jag ville ha utan nämligen ett perstorpsbord. Javisst! Och pinnstolar till det, såklart. På ett par dagar ringde jag säkert på en sex-sju perstorpsbord utan framgång. Tills i onsdags då jag äntligen fick napp! Så i torsdags hjälpte bästa Jessica mig att hämta det i Mälarhöjden, samt en liten byrå i Enskede, med bil. Och igår åkte jag Roslagsbanan (the neverending story i rikemansland även kallad..) till Näsbypark och hämtade hem två pinnstolar som skänktes bort där. Så nu kan jag sluta hetsa på blocket och bara andas ut och njuta av mina fiiina möbler. Det blev så fantastiskt bra och jag är verkligen helt sjukt nöjd! 


 


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Åh så fint det blev! Och gratis pinnstolar is the shit! Byrån var himla fin också, jag letar efter nåt liknande fast större. Nästan så man får ta och åka hem till dig och titta nån dag. :P



2010-05-08 @ 14:20:25
Postat av: Maja

Taack :) Det får du så gärna så, bara att komma! :) Vi borde ju ha sett den där cykelfilmen allihop också..

Postat av: Jessica

Superfint! Så.. nu är du vuxen? Trodde det var Villa, Volvo, Vovve som gällde.. men kanske kan vi lägga till Perstorpsbord på listan ;)

2010-05-08 @ 15:25:00
Postat av: Sandra

Haha, cykelfilmen ja! Kom att tänka på den för ett tag sen när jag var på ett spinningpass. Nä men det vore schyst att träffa dig och Hanna efter jobbet nåt nu när jag verkligen är i närheten. Medans jag är det... Sen vet man aldrig.

2010-05-08 @ 16:28:49
Postat av: Hanna

Åh så fint!! Måste komma o kolla på riktigt snaart.. Kramis!

2010-05-10 @ 21:09:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback