Vårigt, vackert och känslofyllt

Jag har lyssnat väldigt mycket på Melissa Horn den senaste veckan, hennes senaste skiva "Säg ingenting till mig" har följt mig överallt. Lyssnade på den nyss också, tills Spotify började tokstrejka. Skivan är himla bra iaf, otroligt vacker, väldigt känslosam och samtidigt enkel på nåt sätt. Kanske ingenting jag själv skulle komma på att börja lyssna på, eller jag vet inte? Men mamma spelade den mycket nu sist när jag var hemma och jag tog den till mig direkt. Jag funderade lite på varför jag kände så starkt för den på en gång, om det bara var min dagsform eller kanske att den passade vädret? Så sa min kloka mamma att det var nog texterna, och jag skulle tro att hon har rätt. Hon brukar ha det. Och jag brukar ju oftast tycka att just texterna är det viktigaste med låtar. Texterna på den här skivan är väldigt vackra och framförallt så berör de och framkallar alla möjliga känslor. Det är bra. Särskilt när man är en sån känslomänniska som jag. 


Det finns en fara i att aldrig hitta vägen
Det finns nåt vackert med att vandra den ändå..


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Jag gillar också Melissa Horn. Precis som du skriver; hon berör en verkligen.

Postat av: Sofia

Kanske ett släktdrag ;-) för jag har också lyssnat mycket på henne senaste veckan! Kram!

2010-03-29 @ 21:37:33
URL: http://poffens.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback