Hemmagjord switch

För lite mer än en vecka sedan skrev jag här om att jag hade försökt konstruera ett eget switchpass. Nu har jag testkört det passet två gånger och det är faktiskt helt okej. Inget går ju upp emot ett riktigt switchpass på Eriksdal, helst med John eller Billy, men det är ju definitivt bättre än inget. Jag fick dock bara ihop 16 stationer och på riktiga switchen är det minst 18 stationer, men istället för att köra 1,5 minut på varje så kör jag istället 2 minuter. Den sextonde och sista stationen är motionscykeln och den har det än så länge blivit 15 minuter på som avslut. Annars ser passet ut såhär:

Hopprep, hantlar axlar, benböj med spark, armhävningar, situps, hantlar triceps, step-up, hantlar biceps, utfall med hantlar, hantlar boxslag, gummiband triceps, doppa foten (magövning), plankan, gummiband box, gummiband triceps, motionscykel.

Kanske inte så begripligt för er men jag förstår iaf vad jag menar. Det kan väl fortfarande filas lite på men det funkar. Och jag hoppas att de där övningarna i kombination med springning och cykling ska hålla mig från att förfalla i sommar. Jag märker dock att jag inte blir lika pepp när jag tränar själv som i grupp på Eriksdal. Faktum är att min vilja att vara bättre än de andra på passen som jag brukar gå på nog peppar mig mer än jag tror. Och kanske viljan att imponera lite på instruktörerna också, hrrm.. Så nu när jag är själv blir jag liksom inte lika taggad. Fånigt men sant. Hur som helst, när jag åkte upp till S-vall för ett par veckor sedan hade jag en tanke om att min kropp skulle få vila lite efter en intensiv Eriksdalsvår, men jag märkte efter bara några dagar hur konstigt jag mådde av att inte träna. Jag kände mig lättretlig och stressad över allt och ingenting och upptäckte att bara lite springning fick mig på mycket bättre humör. Och det är ju så jag funkar, det vet jag ju egentligen. Samtidigt vill jag inte bli manisk över träningen som jag också vet att jag kan bli. Så, målet i sommar är att träna när jag faktiskt vill och när kroppen känner att den behöver och framför allt träna för att det är skönt. Typ, nåt sånt. Och att inte förfalla då, som sagt.


Lyssnar på:

Dancing On My Own - Robyn


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Jag som funderat förut vad switch egentligen är kom sist du skrev om det på att det är vanlig cirkelträning, med stationer. ;) Ambitiöst att bygga upp ett eget måste jag säga.

2010-06-22 @ 18:46:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback