So far..

Så var man tillbaka i Sundsvall för ännu en sommar. Helt galet att det har gått ett helt år sedan sist. Ett helt år sedan vi firade mammas 60-årsdag med en underbar semester på västkusten, jag var tillsammans med D och jobbade som städare på en fabrik av alla ställen. Håhå jaja.. Det har varit en härlig första dag tillbaka i hemtrakterna iaf! Imorse var jag på sommarjobbsmöte på Timrå Kommun. Jag fick en massa information och mitt schema för sommaren. 270 timmar ser det ut att bli och jobb nästan varje dag. Men jag inbillar mig fortfarande att det kommer bli kul? Ska gå introduktion nu tisdag-torsdag så vi får väl se efter det, om ångesten sätter sina klor i mig eller om jag fortfarande är pepp.. Efter mötet laddade jag med läsning från Timrå bibliotek. Efter fantastiska ”Mig äger ingen” (som jag tänker blogga om någon gång) så planerar jag nu att ge mig i kast med Herta Müllers ”Andningsgunga” efter tips från Nisse. Det ser jag fram emot. Efter bibblis blev det lunch i det gröna med mammsen följt av en löprunda här i Forsmon. Lite irriterande var det dock att det kändes som det gick så himla bra och fort och så sprang jag tydligen, enligt klockan, svinsegt..? Jättekonstigt. Sådär får det verkligen inte gå till vid stafetten i augusti, då kommer ju resten av laget säga upp bekantskapen med mig.. Hur som helst, nyss kom mammsen och jag hem från en liten bilutflykt där vi bl.a. träffade en kär bekant som det var längesedan vi såg. Himla mysigt. Sundsvall so far är underbart skönt helt enkelt. Vi får väl se om jag är lika munter efter nio timmars jobb inom hemtjänsten imorgon..



Jag i den charmigt röda nyans som jag alltid antar när jag har tränat...


Kommentarer:
Postat av: Hanna

Skönt att höra att det känns så bra att vara hemma! Saknar dock dig här, väldigt mkt... Love you!

2010-06-08 @ 20:30:08
Postat av: Klara

Hej! Åh va mysigt att ladda upp med böcker inför sommaren =) Tänkte på dig idag och höll tummarna för att allt gick bra på det nya jobbet, vilket jag tror!!! Haha och det där med stafetten behöver du ju verkligen inte oro dig för, man ska ju bara gå på känslan inte klockan=)

2010-06-08 @ 21:37:32
Postat av: Lisa

Jag tror definitivt du kommer få en bra sommar, trots mycket jobb. Tänk vad nöjd du kommer vara med dig själv när pengarna kommer! =) Och det där om löpningen behöver du verkligen inte oroa dig för. Jag vet att du är jätteduktig och gör man bara sitt bästa så är man en vinnare. KRAM


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback