Allsång på Murberget

I torsdags var mamma och jag på allsång i Härnösand tillsammans med familjen Eriksson-Bergström! Vissa går på gatufesten, vi går på allsång. Det var Lars T Johansson (Lasse Berghagen-wannaben ni vet) som ledde det hela och så var mammas älsklingar FJK där och spelade. FJK's musik, och särskilt Mats Klingströms då, har varit ständigt närvarande under min uppväxt precis som Peter LeMarc m.fl. så man kände ju onekligen igen en hel del låtar. Det är lite roligt för sån musik som mamma alltid har spelat är det inte förrän nu på senare år som jag själv har börjat uppskatta. Men en låt med Mats Klingström har jag alltid gillat lite extra nämligen "Världens gång". I vår familj är den liksom lite min låt och jag sjunger hellre (gärna väldigt högt och med inlevelse) än bra till den. Hur som helst så råkade jag väl klämma ur mig att det vore lite kul att ha den på skiva och vips så köpte snällaste mammsingen den till mig efter allsången..! Det är en dubbelskiva med allaallaalla bra låtar som jag hört genom åren men aldrig kunnat namnen på. Och dessutom fick jag den signerad av Mats själv med orden "Till Maja med värme!". Mamma och jag var som två fnissiga fjortonåringar hela bilresan hem till Forsmon sedan, haha!


 


Lyssnar på:
Någon Du Älskar - Mats Klingström


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback