Vila och blomkålspuré

Sjuk idag. Eller, jag har ont i hals och huvud så jag kan inte träna. Sämst. Kände mig lite sådär halvdan igår kväll men ofta är det bara trötthet som går bort med lite träning så jag körde ett switchpass. Kände mig betydligt piggare efteråt men imorse var det kört i halsen när jag vaknade. Så vila idag så är jag förhoppningsvis fit for fight imorrn till boxen. Annars blir jag toookig. Förra veckan blev det switch, afro, spinning och box - perfekt kombo för den som undrar!

Imorrn har jag även hållt på med mitt matexperiment i tre veckor. Tiden går fort när man har roligt! Eller nåt. Det har iaf gått väldigt bra ändå tycker jag. Helgen som var blev jag lite småsugen på diverse saker men jag överlevde ju utan dem. Fast risotto och lite födelsedagstårta blev det faktiskt. Fick frågan igår om jag har märkt någon skillnad i pigghet, hunger och liknande. I början, typ första veckan, var jag nog lite småseg, för jag har ju försökt äta lite mindre portioner också, men sen har jag inte märkt av det direkt. Och hungrigare än vad jag var förr kan jag inte påstå att jag är längre heller faktiskt. Det känns mest bara bra faktiskt. Och då tänker jag lite som så att pasta, ris m.m. uppenbarligen kanske inte är så jätteviktigt för min kropp..? Det som är lite kul med det här experimentet är också att man provar nya matkombinationer och recept. Annars är det ju himla lätt att falla in i mönster och laga samma mat hela tiden men sedan jag började med det här har jag ju testat liiite nya grejer iaf. Dock har jag gjort väldigt mycket av grejerna så att det har blivit typ samma mat mån-tors men det gör inte mig något. I söndags t.ex. gjorde jag en hel hög med blomkålspuré så det är vad jag äter denna vecka :) Himlarns gott faktiskt och ruskigt enkelt att göra! Bara att koka ett blomkålshuvud  i matlagningsgrädde (man får anpassa gräddmängden lite efter storleken på blomkålshuvudet men ca 2,5dl) ungefär 10-15 min och sedan stavmixra det - it's as simple as that.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback