Same sights in a new light

Berlin second time around är över. Onsdag-måndag varade det och det var lovely! När jag väl kom iväg dvs, såg lite mörkt ut där ett tag då de flesta flyg från Skavsta under onsdagen faktiskt ställdes in helt pga vädret. Men jag kom iväg, och det är det viktigaste. Så, härligt var det. Jag fick träffa trevliga och himla roliga kollegor och vänner, se kontor och jobb och åka en massa bil (jag gillar att åka bil!). Det åts en massa gott och dracks goda drinkar på riktigt schyssta ställen. Det gillar jag skarpt med Berlin för det är verkligen så att överallt finns det schyssta små barer eller caféer. Två riktigt bra konserter hann vi med också, bla en med ett band som heter Siva. som är gryyymma, rekommenderas varmt! Promenerade en hel del gjorde vi också, tom med hund en dag, tittade på en hel del Californication gjorde vi - sjukt bra serie (creds till Anders för det tipset!). Marknad i Mauer park (tror jag) besökte vi igår. Bio blev det en kväll, inte dubbat till tyska nej, då vi såg "The imaginarium of Doctor Parnassus" (stavning, stavning, stavning!?!) - Heath Ledgers sista film. Riktigt bra måste jag säga och jag är otroligt imponerad av hur de lyckades sammanställa den så fantastiskt bra trots att huvudrollsinnehavaren gick bort. All in all så har det varit sköna och roliga dagar. Det har känts så enkelt och bra. Men så blir det väl kanske ofta när man kommer bort från stress, måsten och inrutade dagar på hemmaplan. Konstigt känns det dock, att jag imorse var i Berlin men nu är tillbaka i Sthlm och redan inne i vardagen igen med skola och träning. Ibland går det undan..
 
 

     


Lyssnar på:
All The Right Moves - Siva.
Heartbeats - The Knife
Animal - Miike Snow
Golden Skans - Klaxons
Fireflies - Owl City 


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Ni verkar ha haft riktigt härliga dagar Maja! Bra att få uppdatering om Berlin här på din blogg. Jag hann ju inte prata så mycket med dig idag.

Postat av: Sandra

Nice! Men hunden ser lite sotis ut... ;)

2010-02-09 @ 20:01:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback