Maja goes barnvakt

Ikväll har jag varit barnvakt. Eller, jag är det fortfarande fast barnen sover nu sedan en timme tillbaka. En tjej på fem år och en pojke på tre år (superhärliga båda två!) har jag tillbringat kvällen med. Himla kul har det varit och bra har det gått! Vi har lekt kurragömma och limbo (mitt deltagande sträckte sig dock enbart till att hålla i limbopinnen..), tittat på Disney, lagt pussel, byggt med klossar och läst en massa böcker. Barnen har australiensiska föräldrar så sista 1,5 timmen innan sovdags tyckte flickan att nu fick vi alla minsann bara prata engelska, haha! Men det gick så bra så och när det var dags för godnattsaga avancerades det hela till att översätta svenska Rapunzel och Hans&Greta till engelska. Det var en utmaning vill jag lova! Men jag klarade det och de somnade (och sover än) så det måste man väl kalla godkänt. Nu har jag tagit mig lite kvällslasagne och en gigantisk kopp te och sitter lite här vid datorn tills föräldrarna kommer hem vid 23-tiden. Och som att kvällen inte varit bra nog så har jag bara 150 meter hem till mig sedan när det väl är dags att knata hemöver - me like (särskilt när det är snöstorm och -15 grader ute..).

Lyssnar på:
Silvia - Miike Snow


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback