Mer jul mindre stress

Jag tror inte att jag fått in julkänslan ordentligt i år. Jag pyntade ju tidigt och det blev himla mysigt, men det känns inte riktigt som det brukar i kroppen när det närmar sig jul? Jag är mest trött och jag är dålig på att tända mitt datumljus, adventsstaken lyckas jag också glömma bort. Jag har inte tittat på någon julkalender, förra året såg jag ju på Sunes Jul på youtube varje morgon och drack julte. Jag har bara druckit glögg ett par gånger och bara en lussebulle har det blivit. Ingen julgröt än så länge och någon advent i kyrkan har jag inte hunnit med. För första gången på tjugo år så har jag dessutom ingen chokladkalender. Jättekonstigt. Men jag skulle tro att min svaga julkänsla beror på skolan. Det har varit så fruktansvärt mycket att göra att t.o.m julklappar har känts extremt jobbigt att tänka på. Tråkigt är det för jag brukar tycka att det är kul att tänka ut julklappar. Nu börjar jag dock bli klar med klapparna, fick någon slags idéstorm häromdagen och idag så nu är det bara några fler grejer som ska införskaffas. Och imorgon vankas det julbak med Cicci, kanske att julkänslan förstärks då? Men jag är fortfarande så oerhört trött. Tror aldrig att jag känt mig så trött som nu. Tre tentor har vi haft hittills denna termin och vi har två kvar varav en är på måndag. Jag har inte pluggat som jag borde dock så vi får väl se hur det går med den. Jag känner verkligen att denna termins skolhets börjar ta ut sin rätt. Och inte blir det bättre av att vi inte kommer ha något jullov i år.. Idag känner jag dessutom av halsen så blir det inte bättre snart tvingas jag nog hoppa över zumban ikväll, skittråkigt. Blä. Tur man har fina människor omkring sig som man blir glad av, hur skulle man annars orka med? ♥ Nu tänker jag ta ett fotbad och titta på Top Model, istället för att plugga. Så det så.


Förra året.


Kommentarer:
Postat av: Jonas

Tycker du ska varva ner en kvart om dagen och kolla på julkalendern på svtplay. Det är du värd.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback