♥ Hamra ♥

En vecka i vackra, älskade Hamra är över och jag är nu tillbaka i Värstan. Och jag säger då det, en semester har bannemej aldrig varit så värd lite extra slit som denna. En obeskrivligt fantastisk vecka har vi haft med helt underbart väder hela veckan. Tro det eller ej men vi har haft sol varenda dag..! Med lite svart på en kvart resulterade detta i en redig bränna vill jag lova. Mest på högra sidan av ansiktet dessutom.. Dagarna har spenderats på längdskidor på tur eller på slalomskidor i backen. Två dagar längd och två dagar backe har det blivit. Och så en långpromenad uppe på fjället sista dagen, vilket var lagom då man var lite mör efter veckan. Jag måste säga att jag är personligen glatt överraskad över min insats på längden faktiskt. Riktigt bra har det gått (även om ljumskarna klagat lite efter en hel del plogande..) med nästan inga svordomar alls..! Har inte haft någon anledning till det för det har varit så underbart. Alldeles soligt, varmt, vitt, tyst och nästintill tomt på fjället. Förutom alla ripor vi sett då (vi såg en vit, stor hare utanför stugan häromdagen också och en massa renar på vägen hem!). Backarna har också varit riktigt grymma och känslan av att susa nerför Vargstupet och de andra backarna var otroligt uppfriskande. Det riktigt pirrande i magen och jag älskade det! Det är lustigt det där, hur fantastiskt feg jag är när det gäller att åka utför på längdskidor medan det i slalombacken snarare är bättre ju fortare det går. Inte mycket folk var det i backarna heller så några liftköer fanns inte att tala om. Efter skidåkandet har det varje dag varit obligatoriska bastubesök. Äkta fjällen det. Vi har som mest varit tolv personer och bott i en stor stuga fast uppdelat i två lägenheter så på kvällarna har vi samlats i en lägenhet men turats om att stå för middagen. Det har varit riktiga kalasmåltider varje kväll vill jag lova och så en tapaskväll med massa små läckerheter. Mumma.

Kort sagt så kunde denna fantastiska fjällsemester inte ha blivit bättre! Grymt väder, underbar skidåkning med härligt sällskap, god mat och dryck och många, många skratt. Jag är så otroooligt glad att jag kunde åka och jag önskar att jag kunde ha stannat kvar där. Så bra var det. Det var så kravlöst där och jag kände mig så fri på fjället. Ingen press och ingen stress. Jag kunde bara leva i nuet. Och njuta av det. Helt underbart.


Veckans smartaste (?) drag:
Svart på en kvart i hela ansiktet och sedan heldag på fjället i gassande solsken.. Om vi brände oss? Svar ja.

Veckans förebild:
Snowroller och Stig-Helmer, tyngden på dalskidan älskling!

Veckans stopp:
När Antes stav fastnade i sittliften och liftvakten fick komma till undsättning.

Veckans åkommor: sugröv och vätskebröst, det har inte varit lätt.

Veckans tafs:
Hanna, Ante och Malin på min stjärt varje gång vi skulle av nya sittliften.

Veckans mest spelade: "Dansmannen Bertil" – Rolandz.

Veckans fjällkonsert: Jag och Malin vid Andersborg med egenkomponerade "Hela fjället var ett dass".

Veckans mest använda:
Martiniglasen – multifunktionella ting det där.

Veckans tydligaste vårtecken:
tussilagon som papsi plockade till mig.

          


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Åh nu längtar till och med jag till Hamra! Har inte varit där på så många år så jag skulle väl knappt känna igen mig bland alla nya hus och liftar. I vinter har jag dock blivit riktigt sugen på att åka upp då jag sett så många fina bilder på finväder från flera vändor när päronen varit upp och så nu detta! För övrigt har det där med farten i nedförsbackar helt med kontroll att göra. Hur mycket kontroll har man egentligen på ett par längdskidor när det bär iväg neröver? Noll ungefär... Ett jävla fladder blir det bara.

2010-04-26 @ 00:00:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback