Förlöst i garderobskön

Jag går nästan aldrig ut längre. Jag har som aldrig direkt lust. Under det här vinterhalvåret har jag praktiskt taget gått i ide på helgkvällarna. I mitt nästa liv kanske jag borde bli en björn? Hm.. Igår gick jag iaf ut och det vart en himla rolig kväll! Först blev det förfest med Nina och Anna hos förstnämda, med en salig blandning av bra musik, schlager, dansband och Joel Kinnaman. Sedan mötte vi upp Karin och co på Oscar där vi dansade tills de stängde. Mindre kul vart det däremot då eftersom det nästan var Debaser Medis-klass på jack-kön (seg alltså). Trångt var det också. Så trångt att jag började filosofera om att det skulle kännas som en förlossning när jag väl fick komma ut genom den smala dörren in till garderoben. När jag sedan äntligen fick min jacka så frågade plötsligt killen bredvid mig: "Så, kändes det som en förlossning eller?", haha!

Hur som helst, en himla härlig kväll var det och det var som alltid kul att träffa en massa vänner. Konstaterade precis att det annars har blivit mer av en släkt-påsk i år. I torsdags träffade vi ju Härnösandssläkten, i fredags tillbringade vi dagen hos pappa och Leena i Sunnansjö och idag har vi varit till moster Karin och grillat korv och bara haft det lugnt och skönt i solen. Jag älskar ju släkten så jag tycker det har varit helhärligt! Att bara vara har jag också hunnit med vilket känns skönt. Några krogslagsmål blev det inte denna påsk men godis har jag ätit så mycket att jag borde vara död. Mitt blod borde ha förvandlats till socker.. Underbart skönt har det iaf varit att vara hemma, och än är det ju inte över, vi har ju faktiskt nästan hela annandagen påsk kvar innan Hanna och jag åker söderut igen. Nu är det däremot dags för CSI-maraton i det Öbergska residenset. I'm out.


Lyssnar på:
Älskad från första stund - Peter LeMarc
Dansbands-Bertil - Rolandz


Kommentarer:
Postat av: Nina

Förlossningskommentaren var så klockren :) Vill dock inte tänka på vad det var för sorts förlossningen jag var med om som fick komma ut bakvägen, bakom vaktens rygg :S

2010-04-04 @ 22:19:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback