Maja goes panda

Idag var jag på Åhléns för att införskaffa ny concealer. Jag har dragit mig rätt länge för det är ju så omständigt. Det ska provas varianter och märken och färger och gudvetvad. Men nu skulle det äntligen bli av. Jag fick hjälp av en jättesnäll tjej där som visade en bra sort och provade ut färg åt mig. Fantastiskt skönt tänkte jag och traskade hemåt med min nya vän concealern. Väl hemma testar jag den och i mitt badrum (som har lite halvskum belysning, vilket oftast är ganska skönt så man slipper se alla fel..) såg det helt okej ut. Men jag tog ändå med mig en spegel för att kolla ute vid fönstret i riktigt ljus och ve och fasa! Jag såg heeeelt galen ut! Som en panda! Eller som en tvärtom skidbränna! Jag förståår inte hur hon tänkte för den var säkert fyra nyanser mörkare än resten av mitt ansikte. Så kan man ju inte se ut!? Och fattig student som jag är så blev jag både ledsen och less. Nu när man äntligen investerat och tagit ork till sig att prova ut en liksom, och så var den bara skit. Snällaste mamman peppade mig som tur var till att åka tillbaka till Åhléns (trots att jag veeerkligen inte kände för det) på en gång. Sagt och gjort så skyndade jag tillbaka och tjejen som hade hjälpt mig välja ut concealern var verkligen supersnäll och gav mig pengarna tillbaka utan nåt som helst tjafs, trots att jag brutit förpackningen. Det var därmed en mycket lättad Maja som åkte hemåt för andra gången, om än utan concealer. Det får bli en annan dag.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback