Kulturnörd och partypooper

Igår var Hanna och jag kulturella och gick både på Forum för levande historia i Gamla stan och kollade in "Middag med Pol Pot" och på Moderna Muséet och kollade på "Dalí Dalí med Francesco Vezzoli". Det var himlarns intressant och väldigt trevligt. Ute öste ju regnet ner så då var det ju perfekt att gömma sig på muséer. En fika i Gamla Stan blev det också, kändes som back in the days så det blev till att minnas tillbaka lite där. Efteråt blev det kreolsk gryta och Lipstick Jungle hemma hos Hanna följt av lite förfest. Maja "Partypooper" Öberg slängde dock på denna lilla filmsnutt mitt i festandet vilket drog ner stämningen en smula. Det är ju ett så hemskt klipp..! Minns det så himla tydligt från när jag var barn. Musiken, stämningen, färgerna i djungeln och så när mamman sedan faller till marken med en dov duns och lilla Babar springer runt och letar efter henne. Det är så hemskt! Och det kallar man barnprogram, huga.. Jag ryser när jag ser det.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback