Maja i ett nötskal?

Det är onekligen intressant det där med hur andra människor ser på en. När jag var hemma i helgen så fick jag dels höra "Men du vet Maja, hon blir ju kär överallt. I allt som rör sig". Tack för den du käre bror. En annan gång fick jag höra att jag var "tunn som en tarm" men då var det bara mamma som helt uppenbart hade problem med synen. För några veckor sedan på en tråkig lektion satt Cissi och ritade mig. Hon ritade en fin liten streckgubbe som tänkte på tonfisk, pennor (läs snoppar) och alltid glömde bort att lyssna på vad läraren sa. Hon passade även på att omringa "mig" med en mun, handklovar (det tar jag verkligen inget ansvar för), en mobiltelefon (alkolås?) och en blåval (hrrm...). Haha, sjukaste sammanfattningen av mig! Hon ska minsann inte få designa min gravsten. Eller skriva minnesord heller för den delen när den dagen väl kommer, då blir det bara snusk ;P Här är för övrigt världens ljusaste bild på oss. Vi är som två änglar ;)


Idag har det varit massa plugg både i skola och hemma. Men nyss tyckte jag att jag hade varit så jäkla duktig så då la jag av. Strax ska jag hoppa in i duschen för ikväll är det rosévin (äntligen, välkommen sommaren!) och Jonathan Johansson på Hornstull Strand som gäller för mig och syster. Lovely!

För övrigt vill jag ha det
här. Tänk vilka underverk jag skulle kunna åstadkomma..! Rädda världen typ..

Lyssnar in mig på:
Bon Iver

Kommentarer:
Postat av: Lisa

Åh, jag vet nog var idén om blåvalen kommer ifrån...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback