Meningen med livet är kärlek.

Jag längtar hem litegrann. Det är jättekonstigt men jag har faktiskt inte varit hemma i S-vall sen i början av januari. Så lång tid har det nog typ aldrig gått mellan gångerna.. Förutom förra året den här tiden då, men då var jag ju i Australien. Rätt bra ursäkt. Men det har bara inte blivit av att jag åkt hem nåt eftersom så mycket har hänt här nere med plugg och bostad. Sen har mamma varit här en hel del också. Men om några veckor, närmare bestämt den åttonde april, då bär det av norrut några dagar. Det ska bli väldigt skönt! Längtar efter familjen och vännerna. 

Det är nånting som har känts.. inte riktigt helt rätt idag och jag tänkte att det kanske hade nåt med hemlängtan att göra. Fast jag vet ju inte. Det eller kanske någon slags ensamhet. Inte för att jag är värsta ensam, verkligen inte, men jag har ju börjat kolla på Grey's Anatomy från första början igen och det är en himla massa kärlek hit och dit där. De avsnitten, de äldre, går direkt till mitt hjärta. Fortfarande, och direkt till mina tårkanaler. De känns mycket mer seriösa och mycket sorgligare än de nyare avsnitten (även om de också börjar bli sjukt känslosamma nu). Jag tar åt mig mycket mer, suger åt mig som en svamp av allt det känslosamma. Det där med den stora kärleken har jag alltid varit svag för. Eller ja, kärlek överhuvudtaget. Det låter antagligen fantastiskt klyschigt men för mig är nog faktiskt kärlek meningen med livet. Men då menar jag all sorts kärlek, den man känner till sin familj och sina närmaste också. Den har jag. Det är den där andra sorten som saknas. Den där extra speciella kärleken. Med någon som man aldrig vill vara ifrån. Som aldrig vill vara ifrån dig. Som man vill dela allt man upplever med och somna och vakna upp med. Och pussa på och krama. Och det känns att den sortens kärlek saknas, när man är van vid att ha den. För mig känns väl det mesta mer meningsfullt när jag får dela det med någon jag älskar helt enkelt. Det gör jag iofs ofta, med vänner. Men jag vill ha det där andra, lilla extra också. Och jag vill ha någon att längta efter, som längtar efter mig.

I guess it's just one of those days...

Kommentarer:
Postat av: Pillan

Jag är ju lite nyfiken nu på hur det blev i lägenheten! :)



Bara två veckor kvar till min inflyttning, jag bara måste se hur du har styrt upp det! =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback