En del nytta och så en massa nöje

Första arbetsveckan är avklarad och imorgon börjar den andra. Man kan även kalla den för den näst sista arbetsveckan om man så vill. Första veckan har gått bra iaf, såvitt jag vet. Inga klagomål har lämnats in. Det är ju ingen fest att jobba som städare direkt men då och då tänker jag att det kunde ju ha varit så mycket värre. Jag är glad att jag har jobb jag. Men det ska bli skönt när det är över också ;) Det tycker nog min hy med för den är inte så förtjust i Ortviken (eller i att jag äter alldeles för mkt ost och choklad nowadays för den delen..). Den har gjort lite revolt men lugnar sig väl förhoppningsvis så småningom.


En massa annat skoj har gjorts i veckan efter arbetsdagens slut. I tisdags var jag och Marie på bio och såg "Public Enemies" med Deppan i huvudrollen. Het. I onsdags var ju Sussi här, himlarns mysig kväll det med. I torsdags var Hanna, mamma och jag och hälsade på släkt och fick nosa lite på färskaste kusinbarnet Albin samt storebror Olle. Vilka sötnosar! I fredags vankades det minisläktträff i Sunnansjö, trevlig kväll det med. På vägen dit släppte Hanna av mig 5km från huset och jag kutade sträckan på 26 min vilket borde vara nåt slags litet rekord för mig. Det gick undan iaf.. Igår var vi ut till Matfors och hälsade på Engströms i deras sommarstuga. Även den fina familjen har nämligen fått tillökning så vi fick äran att träffa lille Josef. Så det har med andra ord varit fullt upp med söta bäbisar och trevligt umgänge denna vecka! And I love it! Jag tycker det är såå härligt på sommaren när man hinner träffa alla som man kanske inte hinner med annars. Våra nära och kära är bannemej vad som är viktigt här i livet! Idag har jag lunchat med Nina och Karin också och sedan blev det pizza ute på ön i älven med mamma och Ante, loovely dag. Trist att Hannan återvänt till huvudstaden dock. Men vi hann med en familjebio igår kväll innan semestern var slut för alla, "Sommaren med Göran" såg vi. Den var härlig, jag tycker allt att Peter Magnusson är en festlig prick jag :)

     


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback