Möt Vagelns medbrottsling Halsontet

Jaha. Nähä. Igen. Min klagosång fortsätter. Imorse när jag vaknade hade jag helt stööört ont i halsen istället. Vageln var ju också kvar även om den faktiskt minskat något. Så kanske var den där salvan bra ändå men det var allt annat än lugnande att den var knallgul när jag väl skulle in med den i ögat.. Borde nästan ha funnits någon slags varningstext bara för det tycker jag allt. Anyhow, ont i halsen hade jag iaf som sagt och har fortfarande. Det var helt igentjockat och gick knappt att svälja under hela förmiddagen. Helt plötsligt liksom. Less blev jag, igen. Jobbar man på Ortviken så bälger man i sig vatten hela dagarna också, eftersom det är så fruktansvärt varmt därinne, men jag blir alltid så sjukt osugen på vatten när jag har halsont + att jag ju inte kunde svälja (vilket är ett ganska stort plus om man ska få i sig vätska..). Så det var lite kämpigt. Men jag har jobbat iaf och sedan på vägen hem så hyrde jag faktiskt film "The slaughter rule". Bara sådär liksom. Är rätt sällan jag gör saker "bara sådär", iaf när jag är själv. Filmen var helt okej men den bästa medicinen var ju att Ryan Gosling hade huvudrollen (annars skulle jag ju iofs inte ha hyrt den..). Nu ligger jag i soffan och bara vilar och hoppas på att halsontet och vageln ska ta sitt pick och pack och störa någon annan istället.


Allt det här är ju verkligen bara ytterligare bevis på att min kropp och jag inte alls är överens. På aaalldeles för många sätt är vi inte alls överens just nu...


Lyssnar på:
Re: Stacks - Bon Iver
Blindsided - Bon Iver


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Den där gula noviformsalvan är mest skit faktiskt. Den är kletig och kladdig och den bakteriedödande effekten är försvinnande liten enligt min apotekarkompis. Det finns en annan salva som Apoteket gör själva, den är genomskinlig och inte kladdig och jag tyckte den lindrade i alla fall. Den mjukgör liksom. Oculentum heter den.

2009-08-05 @ 22:51:02
Postat av: Jonas

Haha japp min har släppt nu också! I like! Klart vi ses ute. Men inte på Oscar´s svettiga golv.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback