Årslista á la Maja.

Vad folk skriver en massa årslistor hit och dit! Det är ju nästan så man får lite ångest. Iofs så skulle jag nog gärna göra en sån lista själv.. fast då vill jag ha en mall. Inte orkar jag sitta och hitta på saker inte. Å andra sidan skulle jag nog ha svårt att välja ut typ årets skiva och sånt med tanke på hur bra jag är på att ta beslut. Så vi skippar nog det ändå.

Men det har minst sagt varit ett händelserikt år, det är det iaf inget snack om. T.ex så har jag:
- pluggat på Universitet och faktiskt lyckats knåpa ihop 20 poäng.
- förlorat (hon lever ju än dock) en vän men samtidigt fått en hel massa nya vänner.
- "blivit av med" mitt barndomshem där jag bodde i 18 år då det såldes i början av sommaren.
- börjat jobba på en förskola där jag trivs hur bra som helst (jag som trodde att alla jobb var lika outhärdliga som posten, tji fick jag...)
- varit i Italien för första gången i mitt liv.
- blivit singel och flyttat till egen lägenhet.
- träffat Nisse (och därmed slutat vara singel).
- gått på en hel massa grymma konserter (Tiger Lou, Anna Ternheim, Deportees, Ane Brun, [ingenting],  osv)

Såklart har det hänt hur mkt mer saker som helst, men det här är väl några av de större omställningarna jag varit med om i år (inte konserterna då kanske men...). Och dessutom orkar jag inte skriva mer nu så det där får duga.

Och i övermorgon är det alltså 2007. Nyårsafton kommer jag att fira någonstans mellan Mariestad och Örebro (tror jag det var) fast jag kommer inte ihåg vad stället heter. Nisse och jag beger oss iaf på roadtrip dit imorgon, så jag antar att vi hörs nästa år!

Gott nytt år!



(Årets sämsta flytt var ju iaf lätt Tiger Lou's flykt till Berlin. Det är en sak som är säker.)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback