100 avslöjanden

1.      Mitt fullständiga namn är Maja Signe Helena Öberg.
2.      Jag bor i Sthlm fast växte upp i Sundsvall.
3.      Jag är en ganska känslosam person.
4.      Jag tycker det kan vara skönt att gråta.
5.      Jag kan också skämta bort saker ganska ofta.
6.      Jag kuggade min första uppkörning men klarade den andra.
7.      Jag är rätt dålig på att ringa folk.
8.      Jag tar alldeles för lätt på mig andras problem.
9.      På TV kollar jag just nu helst på Grey's Anatomy, Nip/Tuck och alla varianter av CSI.
10.   Jag tycker det vore mysigt att ha en sommarstuga nånstans.
11.   Jag tänker mer än vad som antagligen är hälsosamt.
12.   Jag tycker om att planera.
13.   Och att ha hyfsad ordning och reda.
14.   Fast jag är ingen pedant.
15.   Jag kommer nog aldrig att riktigt sluta lyssna på Hanson.
16.   Jag är väldigt nostalgisk av mig.
17.   Och väldigt familjekär.
18.   Jag är smått besatt av Tiger Lou och har sett honom uppträda 7ggr kanske.
19.   Jag har fortfarande en 3310 som mobil.
20.   Jag har haft samma ringsignal i över 4 år (Mon Amour – The Plan).
21.   Jag har aldrig haft hål i tänderna.
22.   Jag hade däremot tandställning i 2,5 år.
23.   Jag har varit blondin en gång, i en vecka.
24.   Jag har varit rödhårig också.
25.   Fast nu har jag min naturliga färg, nån slags mörkblond.
26.   När jag var liten sjöng jag för en av mina Hansonaffischer när Zac Hanson fyllde år.
27.   Jag tycker det är mysigt att sova i husvagn.
28.   Jag fyller 20 år den 1 september (=snart).
29.   Jag har sjungit solo på skolavslutningar när jag var yngre.
30.   Jag har sjungit på några bröllop också.
31.   Fast egentligen kan jag inte direkt sjunga :)
32.   Men när jag lyssnar musik så måste jag nästan alltid ändå sjunga med.
33.   Särskilt när det gäller tv-serie-intron.
34.   Jag mimade mkt när jag var liten också, särskilt till Ace of Base.
35.   Jag knåpar sönder alla mina kläder.
36.   Och ibland andras också för den delen.
37.   Jag tycker om att göra saker.
38.   Fast ibland kan jag vara oerhört lat också.
39.   I 9 månader bodde jag i Göteborg.
40.   Där tränade jag på Friskis&Svettis 3ggr/veckan i våras.
41.   Nu var det jättelängesen sist jag tränade.
42.   Sammanlagt har jag jobbat på Posten i säkert över ett halvår.
43.   Både på Alnö och i Göteborg har jag delat ut post.
44.   Dessutom sorterade och delade jag ut reklam varje helg i 4,5 år när jag var yngre.
45.   När jag var 9 år skilde sig mina föräldrar.
46.   Jag har en hel samling med födelsemärken på mitt vänstra lillfinger.
47.   Jag har aldrig legat på sjukhus.
48.   Jag har skrivit dagbok så länge jag kan minnas.
49.   Fast nuförtiden går det för länge mellan gångerna jag skriver.
50.   Jag hade en gång en kanin som hette Rasmus.
51.   Fast egentligen var han en hon upptäckte vi sen.
52.   Jag har 20 högskolepoäng i Engelska.
53.   Jag har -3,25 och -2 i synfel.
54.   Jag älskar serien Rocky!
55.   Och har i över ett år nu tänkt att jag ska börja prenumerera...
56.   Jag har ofta svårt att ta beslut.
57.   Jag är nog mer en morgonmänniska än en nattuggla tror jag...
58.   Mina solglasögon är egentligen min mammas från 70-talet.
59.   Jag dricker fortfarande inte kaffe trots att jag snart är "vuxen".
60.   Jag har aldrig varit jätteförtjust i att äta inför andra.
61.   Fast jag är bättre på det nu än i högstadiet :)
62.   Jag är rädd för hajar!
63.   Och krokodiler!
64.   Jag tycker det är ganska kul att laga mat.
65.   Fast det är inge vidare att diska...
66.   Enligt skolsyster var jag en gång i högstadiet 168 cm lång.
67.   De senaste åren har jag dock bara varit 165 cm.
68.   För 1,5 år sedan såg jag Hanson live i Sthlm.
69.   Jag tycker inte sådär jättemkt om att bråka.
70.   När jag var yngre spelade jag tvärflöjt.
71.   Jag har varit på Hultsfred 3 gånger i mitt liv.
72.   Nu tycker jag att den här listan börjar gå lite segt...
73.   Min datastol tog jag från någons grovsopor en gång.
74.   I förrgår köpte jag plåster med Disneymönster på.
75.   Jag är nog ganska barnslig fortfarande.
76.   En gång på syslöjden i högstadiet sydde jag ihop min pyjamas så det inte fanns något hål för huvudet.
77.   Jag har gjort högskoleprovet två gånger.
78.   Jag har ett tålamod som det väl är si och så med :)
79.   Jag pratar för ofta i sömnen.
80.   En gång hittade jag en groda som jag kallade Felix.
81.   Jag tycker inte att det är så kul att packa.
82.   Fast det måste jag börja göra snart..
83.   Jag fuldansar gärna och töntar mig, det är roligt!
84.   Annars har jag dansat på Kulturskolan tidigare.
85.   Min mp3-spelare köpte jag på Tradera.
86.   Jag har försökt lära mig spela gitarr, men mitt tålamod...
87.   Texterna tycker jag är det viktigaste med bra musik.
88.   Musik framkallar minnen.
89.   Det gör lukter också.
90.   Jag läste spanska i skolan i 6 år.
91.   Ändå kan jag inte speciellt mkt spanska.
92.   Jag tycker faktiskt att jag är ganska duktig med den här listan.
93.   Jag tycker att Göteborg är en otroligt fin stad.
94.   Jag tycker om att göra andra glada.
95.   Jag avskyr, avskyr, avskyr saker som har med ögon att göra.
96.   Trots det har jag linser.
97.   Idag började jag ett nytt jobb.
98.   Som förskolelärare i Gamla Stan.
99.   Fast egentligen har jag ingen direkt aning vad jag ska göra med mitt liv :)
100. Jag tyckte faktiskt inte att den här listan var så svår att göra ändå.


Sådär, nu är det ingen som behöver lägga ner tid och energi på att lära känna mig efter det här inte, nu vet ni allt. Och dessutom i totalt osammanhängande ordning.

(Imorgon åker jag förresten till Italien och blir borta en vecka, så ni vet.)

Kommentarer:
Postat av: mattis

nummer 26 var bäst!

2006-08-08 @ 14:24:49
Postat av: Sandra

Ha're så bra i Italien! Jag är inte alls avis. ;) Har funderat på att göra en såndär lista själv. Får se om jag orkar. Det blir säkert nångång när jag borde göra nåt annat. Typ snart.

2006-08-08 @ 14:25:12
Postat av: Nina

"26. När jag var liten sjöng jag för en av mina Hansonaffischer när Zac Hanson fyllde år."Snälla, säg att det här finns på film?! Och nr 76, mohaha! Ha det så bra i Italien! Ses snart!

2006-08-08 @ 19:41:54
Postat av: Jonas

35. Jag knåpar sönder alla mina kläder.
36. Och ibland andras också för den delen.
Knåparn!

Ha det så fint i italien!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback