Hannahelgen!

Kände att det var dags för en ny blogg. Har precis kollat igenom mina pengar och kollat läget, sånt där tråkigt som måste göras. Ungefär som diska, vilket Anders pysslar med just nu.

Sjätte arbetsveckan är igång, det har gått bra snabbt ändå. När jag sommarjobbade jobbade jag lika lång tid men det kändes som en evighet.. På fredag bär det av hem mot Sundsvall där jag nog blir fram till torsdag ungefär. Det ser jag fram emot. Anders håller ställningarna här under tiden. Sedan börjas det jobbas igen den 24:e och då är det ju bara en vecka kvar av oktober månad, helt otroligt. Idag har jag iaf bestämt mig hur jag ska göra med jobbandet resten av hösten/vintern och det känns jättebra att det blev som det blev. Men det kryper i pluggnerverna, så jag ska väl sätta mig ner och bestämma mig för vilka kurser jag ska söka. För till våren vill jag plugga, yeees.

Nu till det viktigaste av allt, helgen. Eller, Hannahelgen som jag kallar den. För i fredags kväll anlände min kääära syster till Göteborg och till oss. Såå kul att få visa henne stan och hur vi har det här..! Jag tror hon tyckte om det också, jag hoppas det iaf :) Men som alltid går tiden alldeles för fort när man har roligt..

Hanna Hanna anländer med bussen.

När vi kom hem till lägenheten i fredags blev det lite öl, chips, musik och en massa prat. Väldigt mysigt! I lördags gjorde vi stan fast det var snålt med shopping, konstigt nog. Istället blev det lite fika och strosande i Haga, vilket var mysigt. Hade faktiskt inte varit där innan. Blev även en glass i höstsolen i en park vid Hagakyrkan.

Hannaglass  Majaglass 
Hannis och jag äter goglass i solen

Väl hemma igen tog vi oss en öl ute på balkongen. Det är fortfarande balkongväder, men det märks att hösten kommer krypande.. Fast har man bara en filt så ordnar sig allt :) Lördagkvällen blev lugn. Vi åt tacos och kladdkaka (Hannis har ju faktiskt fyllt år) och tittade fotboll. Fast den matchen var ju lite av en besvikelse så till slut låg vi och sov i soffan..

Hannaöl Älsklingssystern på vår balkong!

Så kom söndagen, hemresedagen. Kändes nästan lika jobbigt som när mamma och Ante åkte, inflyttningshelgen.. Uscha. Men vi hade trevligt innan, gick på stan och fikade och så. Tog igen all missad shopping från lördagen gjorde vi också :) Kl.15:50 åkte Hannisen iväg mot Stockholm och Anders och jag åkte hemåt efter en stund på stan. Kvällen blev lugn då jag var väldans trött och saknade älsklingssystern min..

Jaha, det här blev ju lite utförligare än jag hade tänkt, grattis om du orkade läsa allt. Skönt att skriva av sig ordenligt ibland iaf.. Nu ska jag väl ta och göra lite nytta här, om en timme är det ju CSI-dags (+ Tiger Lou på p3 live, missa inte!) Tja!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback