Juletid och musik

Idag är det tredje advent och den sista söndagen innan jag åker hem mot S-vall. Nästa lördag åker jag nämligen till Hanna och Sthlm några dagar innan jag beger mig till Sundsvall för resten av året. Det betyder även att jag bara har en enda vecka kvar på Posten. Helt otroligt! Jag har alltså jobbat där i 12 veckor nu, 13 på fredag. Det trodde jag inte om mig själv, att jag skulle klara av att jobba på ett ställe som Posten så pass länge. Dessutom sommarjobbade jag ju 5 veckor på Posten Alnö med bara 2 veckors uppehåll innan jag började här i Göteborg. Så kan det gå minsann.. Ser fram emot att komma hem lite iaf, och julmysa med familjen och träffa lite vänner. Hinner ju vara hemma i 2,5 vecka så det blir ganska länge. Kommande vecka visar om jag kommer in på någon av de kurser jag sökt på universitetet även, lite spännande.

Vad händer annars här i Göteborg tro..Inte är det någon snö iaf, vilket är lite trist. Känns som det fortfarande är Oktober. Jag hoppas verkligen att det är snö i Sundsvall när jag kommer hem, annars blir jag enormt besviken. Jag vill ju bygga snölykta och åka pulka.

Igår var jag iaf på stan och fixade lite julklappar, skönt att komma igång med det. Jag är inte riktigt en sån som pallar med att fixa alla julklappar dagen före julafton nämligen.. Fast nå mer julhandlande i den här stan blir det nog inte, isf får det vänta till Sundsvall där folkmängden är något mindre. Var ju helt hysteriskt på stan igår, då är det tur att man vet precis vad man ska uträtta vill jag lova. Har dock inte suttit i NK-tomtens knä ännu, hm..

För övrigt kan jag berätta att vi har "Trolltyg i Tomteskogen" på xboxen! Risken finns att det blir folkrusning hit nu jag vet, men jag kunde inte låta bli att skryta lite.

Saknar listan jag hade på min gamla hemsida över vilken musik jag lyssnar på just nu, så därför tänker jag återuppliva den här på bloggen.

Goodbye My Lover - James Blunt
Love And Misery - Ane Brun feat. Tobias Fröberg
Ten Minutes To Take Off - Tiger Lou
Forever Lost - The Magic Numbers
The District Sleeps Alone Tonight - The Postal Service
Til Kingdom Come - Coldplay

Har ju inte lagt upp nån bild på fåtöljen än heller så det känns som den naturliga avslutningen på denna blogg.

Vårfåtölj

Kommentarer:
Postat av: Hanna

Hej gumman! Alltid så kul att läsa din blogg. Himla fin fåtölj du köpt! Den måste jag komma o prov- sitta i vår. Längtar såå tills vi ses! Känns som det var evigheter sen...
Puss o Kram!
/Hanna

2005-12-12 @ 12:59:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback