Rapport från sjukstugan

Tredje (och sista för det har jag bestämt) dagen hemma sjuk. Idag försöker jag lura mig själv att jag är frisk genom att sminka mig. Hah! Jag har dessutom pallrat mig ut och införskaffat Echinagard-droppar för att skrämma bort eländet. Jag har varit så knepigt sjuk den här veckan. Det började redan i söndags att jag ganska plötsligt kände mig hängig och trött i huvudet. Måndag och tisdag tog jag mig igenom tack vare alvedon och vilorummet på jobbet (och för att jag var tvungen pga vissa möten) innan jag gav upp i onsdags mitt på dagen. Men som sagt, knepigt sjuk har jag varit, för jag har inte direkt haft feber utan jag har haft fruktansvärd huvudvärk och mått riktigt illa till och från. Diffus sjuka... Och huvudvärken sedan, jeeez... Jag har aldrig varit med om sådan brutal huvudvärk någonsin! Så det skulle inte förvåna mig om det är den som framkallat illamåendet också. Jag har liksom inte kunnat böja mig fram eller hostat utan att det känts som huvudet skulle sprängas. Också skumt är att illamåendet har varit som minst så länge jag har ätit något, känns som det brukar vara tvärtom... Hur som helst så har det iaf varit extremt lugna dagar här hemma och det blir tydligt att jag är sjuk när jag bara plötsligt däckar några timmar mitt på dagen, vilket jag gjort både i onsdags och igår. Men idag känns det lite bättre och jag har druckit min första kopp te sedan i tisdags (det har jag däremot inte varit sugen på alls, konstigt nog...). Så nu hoppas vi att det vänder!
 
Jag har ju så svårt för att vara sjuk också, bara ligga och slappa hela dagarna - dötrist! Men jag har däremot hunnit med en himla massa avsnitt av "En plats i solen" och "En plats på landet" som jag tycker är helmysigt att titta på! Fast vissa britter är dock bra kräsna måste jag säga... Semesterplaner har jag också legat och grubblat på till förbannelse, vilket nog inte har underlättat huvudvärken... Det ska ju bara vara roligt att tänka på men ibland blir det för mycket när det känns som att alla alternativ beror på hur man gör med andra saker. Årets semester ska väl ändå inte behöva bero på när man ska gifta sig eller skaffa barn? Men lite så har det blivit. Jaja det blir ju alltid bra till slut, det är väl bara det att man har alldeles för mkt tid att tänka när man är hemma sjuk...
 
 
God medicin från älskling vs mindre god medicin från apoteket
 

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Jag är också sjuk! Hostar lungorna ur mig. Däckade klockan åtta igårkväll. Krya på dig!

Och du, överplanera inte...det blir nog bra med både bröllop, semester och barn oavsett i vilken ordning ni tar det. Eller hur? Ibland blir det nog mer perfekt om man inte planerar för perfektion.

2013-03-15 @ 19:03:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback