Kungsberget

Vår alternativa mini-fjällsemester blev mycket lyckad! Vädret bidrog såklart mycket, som alltid med fjällsemestrar, och det kunde inte ha blivit bättre! Vi hade soligt båda dagarna med några minus ena dagen och ett par plus andra dagen, men utan att det blev sorbé till underlag. Kungsberget i sig var också riktigt nice och för två dagar räckte det absolut med de nerfarter som fanns. Roligt med helgen var också att Martin kom upp och joinade oss i backarna dag två! Mindre rolig var liftkillen som kläckte ur sig "Vilket litet barn har du tagit de där skidorna från" till mig och sen uppenbarligen tyckte att han var himla festlig eftersom han upprepade det fler gånger när vi stötte på honom igen. Nog för att mina snowblades har några år på nacken men det hade jag redan konstaterat själv genom att kolla runt på skidfolket... De går som en dans iaf och det var hursomhelst underbart härligt att få susa nerför backarna igen, luncha i solen och känna sig lite sådär mysigt mosig och rödkindad (rödnäst?) i slutet av dagen. Det är tur att D och jag är på samma nivå för vår enda stund utanför hotellrummet var en timme på All Star där i Gävle sen var vi alldeles för trötta för mer action än så, haha! Nånting säger mig dock att vi inte gick miste om så mycket... Hotellrummet var för övrigt hur fint som helst! Men så var det ju faktiskt fyrstjärnigt också, men tyckte däremot inte att det kostade därefter... Och frukostbuffén sen, mmm där snackar vi verkligen top noch!
 
Så sammanfattat var Kungsberget inte alls ett dåligt alternativ till dyr fjällstuga långt bort. Det var alldeles lagom avstånd och bra backar för en kortare fjällvistelse!
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback