Födelsedags-Frasse!

Idag fyller Frasse 1 år, hurraaa! Vi firade honom lite i söndags eftersom K ville vara med så idag händer väl inte så jättemycket. Igår fick han dessutom sin ettårs-spruta så idag blir det nog bara lugnt. Mycket beröm fick han då måste jag bara tillägga! Tänderna var så fina att veterinären trodde vi borstar dem och han var jättefin i kroppen och har inte gått upp i vikt som man kan göra av kastrering - mäkta stolt matte! :) Men i söndags var det som sagt lite galej för blivande ettåringen, då fick han presenter i form av en laserpekare, en leksak och laxgodis, mycket uppskattat! Han har dessutom fått vuxenmat sedan dess med smak av kanin. Efter första dagen möttes jag dock av en spya på dörrmattan och en slemmig hårboll på köksgolvet när jag kom hem från jobbet men det tar väl kanske lite tid att vänja sig efter nio månader med bäbismat som smakar tonfisk... Hursomhelst helt fantastiskt att han redan är 1 år! Kändis på gården är han också nu när han hänger på balkongen hela dagarna. Då och då hör man folk som går förbi, oftast barn ja, som säger "Hej Frasse!". Och häromdagen när jag var ute med honom en stund i koppel så hade jag dessutom en hord av fyra-fem barn omkring mig som ville klappa och gå med. En mycket omtyckt, älskad och uppskattad katt är han den där Frasse Fräs ♥
 
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback