Socialsekreteraren Maja

Jag har blivit med jobb! Så det gick ändå ganska fort och smärtfritt hela den här jobbsökargrejen. Särskilt från att jag började gå på intervjuer. Som nämnt tidigare så var jag på mina två första anställningsintervjuer förra veckan och redan i fredags ringde de från det ena stället och erbjöd mig en tjänst. Jag fick helgen på mig att fundera och så igår när de ringde så tackade jag ja. Så från och med imorgon så kan jag titulera mig socialsekreterare på barnenheten i Huddinge. Jag kommer alltså att jobba med utredning av barn som far illa vilket var det som var min tanke när jag sökte till socionomutbildningen, så det känns riktigt bra! Väldigt pirrigt och sådär givetvis men jag är också riktigt taggad och pepp på att börja. Och inte nog med det, jag får också åtminstone en fantastisk kollega nämligen fröken Cecilia! Vi släppte ju inte varandra för en sekund under våra 3,5 år på Sopis så varför börja nu?
 
Bland jasminblom i Prag

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback