Energigivande långhelg

Dygnet har inte tillräckligt många timmar just nu har vi konstaterat här hemma. Det finns så mycket man vill hinna med att göra och folk man vill träffa men det måste liksom planeras. Och det gäller att inte blir för stressad av det utan försöka se det man faktiskt hinner och prioritera så gott man kan.
 
I helgen var vi iaf i Sundsvall och hade långa, sköna, mysiga och lagom späckade dagar med fina familjen. Vi besökte äntligen Himlabadet och fick simma i strömmar, åka vattenrutschkana, simma utomhus och krama en utter. Hur mysigt som helst hade vi, D, K, mamma och jag. Det har även shoppats lite med K. Jag har ju konstaterat sedan väldigt länge att den dagen jag får barn så kommer jag shoppa alldeles för mycket. K är inget undantag, jag tycker det är så mycket roligare att shoppa kläder till henne än till mig själv så oftast försvinner jag bort på barnavdelningen på vilken affär jag än är på... Men. Nu börjar hon ju bli stora tjejen så vi kände att det börjar bli dags att hon får lite mer inflytande över sin garderob, därav helgens shoppingrunda. Skönt nog blev både vi och K väldigt nöjda med resultatet och på kvällen varvade K flitigt mellan sina nya outfits :) Knosa lite med älskade lilla A har vi såklart också hunnit med, kan bara inte få nog av honom! Grillat korv och eldat har vi också gjort, något som jag tycker är ett obligatoriskt inslag i höst-vintern, och såklart har vi också fixat pumpalyktor - vårt obligatoriska all helgonapyssel. Tredje året gillt var det nu för pumpalyktorna och de blir verkligen bara bättre och bättre!
 
Det var vår långhelg det och nu är det tillbaka till vardagen igen. Känns ganska okej ändå. Idag konstaterade jag att en fördel med att ha tokmycket att göra är iaf att arbetsdagarna går väldigt snabbt. Jag har ju förresten fått tills vidare-anställning nu också, känns riktigt bra och betydligt tryggare än vikariat.
 
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback