Fullspäckat tv-schema

Den senaste tiden har jag följt fler tv-serier än vanligt och nu börjar vissa av dem lida mot sitt slut en efter en. I söndags var det sista avsnittet av "Missing" som har gått på 5an söndagkvällar kl.22. Jag bara råkade kolla på första avsnittet och sen kunde jag inte låta bli att fortsätta. Det gick på en rätt behaglig tid också, söndagkvällar har man ju ändå inte så mycket för sig. Men jag undrade hela tiden hur i hela friden det skulle kunna bli mer än en säsong, när hon väl hittat sin son så skulle ju det hela vara över liksom? Det är därför jag inte skriver manus till tv-serier. De som gör det verkar kunna hitta på vaaad som helst, så "Missing" får vi nog se mer av. D och jag kom fram till att det lär väl försvinna nån för varje säsong. 

Sen har D och jag även hakat på "Alcatraz" som går på 4an på måndagar kl.21. Också en väldigt bra tid. Den fångade mest mitt intresse eftersom jag har besökt fängelset på riktigt men tjusningen med det börjar lägga sig nu efter en 7-8 avsnitt. Vi får väl se hur länge den serien håller mig i sina klor för jag tänker att om de ska få tag på dryga 300 fångar och de lyckas med en per avsnitt så finns det risk för att det blir lite långdraget. Den ser, till skillnad från resten, inget slut den närmsta tiden med andra ord..

Grey's Anatomy då, den serie som ligger mig varmast om hjärtat. Den har börjat ta en riktigt otäck vändning. Säsongsfinalen sändes förra torsdagen och jag har avsnittet på datorn men har bara inte haft tid att se det än. Men avsnittet innan det gjorde mig helt förfärad så jag tror nästan att jag är lite rädd för att se det allra sista. Kanske för att det väldigt mycket känns som att det kommer vara det absolut sista någonsin. Och så vill jag inte ha det, inte efter alla dessa år...

Sedan har vi anledningen till att jag ens började skriva detta inlägg nämligen "Revenge". En serie genomsyrad av hämnd, vad annars, som går torsdagar kl.21 på 3an. Ikväll gick avsnitt 19 av 22 men jag upptäckte just att alla resterande avsnitt finns att tanka så det kliar duktigt i mina fingrar just nu vill jag lova...! Den serien har jag följt varje vecka med skräckblandad förtjusning, ganska många gånger har jag legat och vridit mig i soffan av oro för att hela hämnden ska gå åt pipsvängen. Men jag börjat lära mig nu, efter snart en hel säsong, att Emily/Amanda kan man alltid lita på. Och Nolan såklart som fixar allt. Han är ball, honom gillar jag skarpt. Jag har dock inte träffat på någon annan som följer denna serie vilket förvånar mig. Men även här ställer jag mig högst frågande till hur i hela friden de ska få till fler säsonger?



Hanna och jag på Alcatraz 2008


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback