Extreme Balkong Makeover

Vi har startat Projekt Balkong här hemma. I fredags köpte vi vaxduk på Åhléns som blev hur fint som helst på balkongbordet! I lördags fixade vi blomlådorna, som blev ännu finare än förra året, och som går i lila, gult och vitt - mycket somrigt. Samma dag började jag även putsa på plåten därute. Detta var en tanke vi hade förra året men av någon anledning så blev det inte så mycket mer än just en tanke. Den vita plåten är alltså till största delen täckt av typ alger, antar jag att det är? Så den är betydligt mer grön än vit. Eller var ska jag väl säga. Putsade lite nyss och snart är faktiskt två av tre väggar blänkande vita! Blir verkligen en sån enorm skillnad, och så jobbigt är det faktiskt inte. Betydligt mer vinst än jobb iaf. Själva plåten är visserligen inte i toppskick men allt är bättre än hur det såg ut innan. Så, planen är en fräsch balkong tills på fredag då det vankas examensfest här hemma. Fick man allt man ville skulle såklart såna där trallplattor och nya dynor vara pricken över i men det är inte riktigt vad som prioriteras med två studentinkomster... Men som vanligt när D och jag grejar så gör vi det bästa av vad vi har och hittills har det faktiskt alltid lett till resultat över förväntan. Det kommer fler bilder när allt är helt klart men tills dess bjuder jag på ett smakprov så ni förstår vad jag menar.


Tydlig gräns


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Oj, den balkongen kan ju aldrig ha blivit rengjord. Det där kommer bli finfint.

2012-05-28 @ 17:25:26
Postat av: Hanna

Blir ju hur fint som helst ju! Bra jobbat. Kraam!

2012-05-28 @ 22:40:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback