Socionomen Maja

Det råder sommarlov i det Öbergska/Brodinska residenset! Det har bara varat i en dag än så länge och hittills har vi konstaterat att vi är dåliga på att göra ingenting samt att vi verkar ha lite sömn att ta igen då vi sov 13 (!) timmar inatt... Sommarlov är väl kanske fel ord för min del förresten, men det låter bra mycket bättre än arbetslös ;) Dessutom har jag ju sommarjobb som väntar bara det att det dröjer några veckor tills jag börjar. Nu är jag alltså inte längre "någon som pluggar till socionom" utan nu är jag faktiskt socionom, på riktigt. Helt galet. Det är helt klart med skräckblandad förtjusning som jag intar denna roll. Vissa dagar känns det spännande andra dagar känns det panikångestartat, men jag gissar att jag inte är ensam om att känna så. Helt otroligt egentligen att 3,5 år av universitetsstudier har passerat. Samtidigt som det känns som det har gått väldigt fort så är det ju egentligen sanslöst mycket man har tagit sig igenom när man tänker tillbaka. Och ändå har det gått relativt smärtfritt. Visst, lite kräks över någon hemtenta och lite viktnedgång över C-uppsatsen men jag har klarat allt. Allt. (kanske lite väl vågat att säga så innan jag fått tillbaka sista hemtentan och salstentan men jag gör det ändå). Så jag ska väl vara riktigt jäkla stolt över mig själv, vilket jag är (åtminstone de stunder jag verkligen kommer till insikt att studietiden är över).

Själva examensdagen blev bättre än jag kunnat hoppas på. Det kändes så fantastiskt att få dela denna dag med alla fina nära och kära. Varje gång blir jag lika rörd över att folk vill delta vid såna här tillfällen, det betyder otroligt mycket för mig (samtidigt som jag har väldigt svårt att vara anledningen till att alla samlas..). Det blev en otroligt härlig kväll fylld med kärlek, omtanke och god mat. Otroligt vackra gratulationer och blommor samt fantastiska, genomtänkta, personliga presenter fick jag också. Betyder otroligt mycket för mig! Och ännu är ju faktiskt inte firandet över. På fredag bär det av på examensresa till Prag för mig, D, Cicci och M. Det blir fyrstjärnigt hotell med frukostbuffé och med all säkerhet en kanonhelg!


Blomsterhav!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback