Lycka för en äppeloman

I söndagskväll när jag kom hem från jobbet möttes jag av något fantastiskt. D hade redan via telefon uppmanat mig att kolla i fruktskålen när jag kom hem men aldrig kunde jag väl ha gissat vad jag skulle hitta. Ni som känner mig alternativt har följt min blogg en längre tid vet att jag är lite av en äppeloman. Jag älskar äpplen och har mina favoriter för varje särskild säsong. T.ex. så är det alltid en fröjd när Ingrid Marie äntligen landar i fruktdisken vid juletid och nu på sommaren är det främst Pink Lady och Red Delicious som är på tapeten. När jag kom hem och tittade i fruktskålen så möttes jag hursomhelst av världens största äpplen..! Två gigantiska Red Delicious, haha! De är så stora att man inte riktigt vet när man ska börja äta på dem för det kommer uppta en hel dag (och då sa D att det fanns några som var ännu större...). Man måste typ planera så att man äter det till mellis och kvällsfika eller nåt. Jag har inte vågat än eftersom jag jobbat varje dag sedan i måndags men idag åker nog båda äpplena med på roadtrip till S-vall faktiskt ;) Och dagen efter upptäckten av äpplena så hittade jag även en enorm flinga i Kellogspaketet. Det är nästan så man känner sig lite som Super-Mario i Jättarnas värld...
 
 
Vanligt äpple vs Enormt äpple
Superflingan!
 

Kommentarer:
Postat av: Sofia

Du är ju för söt! Hoppas ni trivs i nya hemmet! Kram!

2012-07-27 @ 23:15:29
Postat av: Sofia

Du är ju för söt! Hoppas ni trivs i nya hemmet! Kram!

2012-07-27 @ 23:15:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback